جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 15 آبان 1402     
تعدد نهادهای تصمیم گیر و دخالت سازمان های دولتی از موانع رشد تولید در صنعت خودرو است

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به موانع رشد تولید خودرو در کشور اظهار داشت: تا زمانی که فاصله معناداری بین قیمت تمام شده تولید و و بازار خودرو وجود دارد افزایش تقاضا و کاهش عرضه امری طبیعی در بازار خودرو خواهد بود.

سیدعلی یزدی خواه تعدد نهادهای تصمیم گیر و دخالت سازمان های دولتی را از موانع رشد تولید در صنعت خودرو عنوان و بیان کرد: هر یک از دستگاه های مربوطه باید متناسب با جایگاه و وظایف خود به صنعت خودرو ورود کنند. به عنوان مثال اگر سازمان استاندارد مرجع تعیین استانداردهای خودرو است، حکم این سازمان قابل استناد بوده و نهادهای دیگر نباید در حوزه استاندارد دخالت کنند.
 
وی ادامه داد: از سوی دیگر خودروسازان برای حضور در بازار رقابت، مشتری مداری، افزایش سطح تولیدات خود و تسخیر بازارهای جدید باید اهدافی چون ارتقای کیفیت، کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی و سایر شاخص هایی که برای یک وسیله نقلیه ایمن برای هر خانواده ای مطرح است را به صورت مستمر دنبال کنند.  
 
نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی همچنین تعادل در بازار عرضه و تقاضا را مستلزم کاهش اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار دانست و تاکید کرد: تا زمانی که فاصله معناداری بین قیمت تمام شده تولید و و بازار خودرو وجود دارد افزایش تقاضا و کاهش عرضه امری طبیعی در بازار خودرو خواهد بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: