تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


تعدد نهادهای تصمیم گیر و دخالت سازمان های دولتی از موانع رشد تولید در صنعت خودرو است
تاريخ خبر: دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت: 14:45

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به موانع رشد تولید خودرو در کشور اظهار داشت: تا زمانی که فاصله معناداری بین قیمت تمام شده تولید و و بازار خودرو وجود دارد افزایش تقاضا و کاهش عرضه امری طبیعی در بازار خودرو خواهد بود.

سیدعلی یزدی خواه تعدد نهادهای تصمیم گیر و دخالت سازمان های دولتی را از موانع رشد تولید در صنعت خودرو عنوان و بیان کرد: هر یک از دستگاه های مربوطه باید متناسب با جایگاه و وظایف خود به صنعت خودرو ورود کنند. به عنوان مثال اگر سازمان استاندارد مرجع تعیین استانداردهای خودرو است، حکم این سازمان قابل استناد بوده و نهادهای دیگر نباید در حوزه استاندارد دخالت کنند.
 
وی ادامه داد: از سوی دیگر خودروسازان برای حضور در بازار رقابت، مشتری مداری، افزایش سطح تولیدات خود و تسخیر بازارهای جدید باید اهدافی چون ارتقای کیفیت، کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی و سایر شاخص هایی که برای یک وسیله نقلیه ایمن برای هر خانواده ای مطرح است را به صورت مستمر دنبال کنند.  
 
نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی همچنین تعادل در بازار عرضه و تقاضا را مستلزم کاهش اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار دانست و تاکید کرد: تا زمانی که فاصله معناداری بین قیمت تمام شده تولید و و بازار خودرو وجود دارد افزایش تقاضا و کاهش عرضه امری طبیعی در بازار خودرو خواهد بود.