تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


اگر شهرداری پول شهر را بجای توسعه زیرساخت ها خرج سمینارها می کرد عملکردش را خوب ارزیابی می کردید؟
تاريخ خبر: دوشنبه، 25 ارديبهشت 1396 ساعت: 10:12

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اعلام اینکه برای نخستین بار در کل کشور یک شهرداری در فرصت 4 ساله اش توانسته مطابق برنامه 5 ساله حرکت کند، گفت: امروز شاهد هستیم که شهرداری تهران در مدت زمانی که در اختیار داشته مطابق برنامه 5 ساله 150 کیلومتر مترو را ساخته است. در کدام شهرداری شاهد بودیم که مدیریت شهری مطابق این برنامه زمان بندی شده حرکت و اقدام کند؟

 

ابوالفضل قناعتی با تاکید بر اینکه کارنامه شهردار تهران ثابت کرده است که ایجاد شغل برای جوانان با سرمایه گذاری های صحیح و هدفمند امکانی تحقق پذیر است، تصریح کرد: هم اکنون بیش از 10 هزار نیروی متخصص در زمینه توسعه مترو پایتخت مشغول به کار هستند و سالانه هزاران جوان در توسعه پایتخت تهران مشارکت داشته اند. تمام این برنامه ریزی ها نیز ناشی از نظارت دقیق و موشکافانه شورای چهارم و وفاداری شهردار تهران به قانون 5 ساله توسعه پایتخت بوده که سبب شده امروز تهران به این مرحله از توسعه یافتگی دست یابد.

وی با یادآوری اینکه مطابق برنامه پنج ساله شهر تهران توسعه حمل و نقل عمومی در اولویت بوده تا بخش قابل توجهی از مشکلات پایتخت با این توسعه از لیست معضلات تهران خط زده شود، خاطرنشان کرد: در کل کشور در سال های گذشته نه شهرداری همچون دکتر قالیباف داشته ایم و نه شورایی همچون شورای چهارم که با غالب بودن نیروهای اصولگرا در طول چهارسال گام های بسیار خوبی برای سیاست گذاری و ایحاد زیرساخت های پایتخت برداشته  و شاهد رشد اعلا باشیم.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شورای چهارم در ابتدای کار به شهردار تهران تکالیفی اعلام کرده بود که امروز شاهد هستیم 90درصد این برنامه ها تحقق یافته، بیان کرد: به جز توسعه مترو که سبب شده بسیاری از معضلات پایتخت از جمله آلودگی هوا و سرعت پایین تردد کاهش یابد، روزانه شاهد هستیم که یکهزار خودرو به شمار خودروهای شهر تهران اضافه می شود که در کنار آمار میلیونی خودروهای پایتخت سرعت تردد را به پایین ترین حد ممکن رسانده است. اما در نقطه مقابل این آمار از تردد، شاهد توسعه راه ها، تونل ها، تقاطع ها و پل های همسطح و غیرهمسطح از سوی شهرداری تهران بوده ایم که موجب گشایش و تسهیل تردد و کاهش ترافیک شهر تهران شده است.

قناعتی با یادآوری اینکه در طول چهارسال گذشته رویکرد شهرداری و شورای شهر تهران این بوده است که از هزینه های جاری شهرداری کاسته و به هزینه های توسعه زیرساخت های شهر که باعث ایجاد اشتغال می شود افزوده شود، متذکر شد: یکی از اتفاق های نادری که در شهر تهران شاهد وقوع آن بودیم، نصب تابلوهای اعلام زمان پروژه ها بود که از سوی شهردار تهران در محوطه پروژه ها نصب می شد. نصب این تابلوها شجاعتی می خواست که شهردار تهران آن را داشت. زیرا رعایت برنامه های زمان بندی یکی از خصوصیت های مدیریت است که هر کسی از این قابلیت برخوردار نیست.

این عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه در مناظره های تلویزیونی بارها شاهد بودیم برخی اعضای جناح های سیاسی انگشت اتهام را به ناحق به سمت شهرداری تهران نشانه می گرفتند، افزود: سوال من از مخالفان و منتتقدان ناحق شهرداری تهران این است، اگر پول های شهر را در همایش ها و سمینارها هزینه می کردند و هم شهر و هم توسعه زیرساخت پایتخت فلج می شد، آیا عملکرد شهردار تهران را خوب ارزیابی می کردند؟ چرا بی انصافی ها می کنند؟