مهر: سیدحمید کلانتری با تاکید بر اینکه بازاریابی و برندسازی مشکل عمده تعاونی های کشور است گفت: برخوردار نبودن تعاونی های کشور از ویترین مناسب و قوی برای ارائه تولیدات خود، مشکل عمده در توسعه صادرات، بازاریابی و برندسازی محصولات این بخش به شمار می رود.
معاون وزیر کار اظهارداشت: همچنین محصولات تعاونی ها فاقد بسته بندی خوب و استانداردهای جهانی برای صدور کالا به دیگر کشورها است.
کلانتری از توسعه بازار، صادرات و برندسازی به عنوان یکی از اصلی ترین اهداف 7 گانه وزارت تعاون، کار و رفاه نام برد و ادامه داد: باید علاوه بر کیفیت بالای محصول، نسبت به بسته بندی مناسب برای عرضه خوب و شکیل محصولات اقدام شود.
وی با تاکید بر اینکه کیفیت بهترین تبلیغ محصولات است گفت: برای حضور پُر رنگ در چرخه بازار و صدور محصول به بازارهای دیگر به صرف هزینه و پول برای عرضه کالاها و تبلیغات نیاز است.
این مقام مسئول در وزارت کار عقب ماندن از عرصه تبلیغات و بهبود بخشی عرضه کالاها را عاملی در عقب ماندگی از رقابت در بازارهای اقتصادی دنیا اعلام کرد و افزود: برای بقا در بازارهای جهانی، لازم است تعاونی های کشور هزینه صرف تبلیغات کنند.
کلانتری توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و توانمندسازی تعاونی ها، تقویت همکاری شبکه ای، تامین مشوق ها و تامین مالی و تامین نظارت را برنامه های امسال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش تعاون دانست.
وی ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن این برنامه ها زمینه تقویت و کارآمدی تعاونی های کشور به عنوان اصلی ترین برنامه بخش تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محقق شود.
معاون وزارت تعاون، کار و رفاه با اشاره به درگیر بودن تعاونی های کشور با مشکلات درون و برون مجموعه ای گفت: ستاد حمایت و توسعه تعاونی ها به ریاست استانداران تشکیل می شود.
وی شناسایی مشکلات و رفع آن با کمک و حمایت مسئولان ذیربط را از جمله اهداف تشکیل این ستاد برشمرد و گفت: ظرفیت کارآمدی تعاونی ها و احیای این بخش از طریق این ستاد پیگیری خواهد شد.
کلانتری گفت: سیاستگذاران و مدیران اجرایی در گذشته با وجود وعده های تبلیغاتی، توجه و حمایت لازم از بخش تعاون را نداشته اند. در سیاست جدید وزارت تعاون، کار و رفاه به دور از هرگونه تبلیغات، تمامی اقدامات برای خروج از این بحران تعاونی ها در دستور کار قرار دارد.