تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


آخرین وضعیت لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس
تاريخ خبر: دوشنبه، 14 فروردين 1396 ساعت: 09:52

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛ عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی های پایتخت گفت: لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی برای سال 96 در شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد و رای به افزایش 10 درصدی آن داده شده است.

 

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگار تهرانی نیوز  افزود: افزایش 10 درصدی کرایه تاکسی پس از تایید شورای شهر به فرمانداری ارسال گردید و در صورت تایید فرمانداری اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: البته شهرداری تهران پیشنهاد افزایش 12 درصدی نرخ کرایه ها را ارائه داده بود ولی تصمیم شورا بر افزایش 10 درصدی مقرر گردید.

وی با اشاره به وضعیت معیشتی شهروندان خاطرنشان کرد: در صورتی که افزایش نرخ کرایه تاکسی ها به میزان 5 الی 6 درصد تعیین می گردید و مطابق با وضعیت معیشتی مردم پیشنهاد می شد به مراتب به نفع شهروندان بود.

وی در خصوص افزایش نرخ کرایه اتوبوس ها اظهار داشت: بر اساس نظر شورا و تاییدیه فرمانداری نرخ کرایه اتوبوس های پایتخت برای سال 96 افزایش 15 درصدی به همراه خواهد داشت.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان ابراز داشت: در صورتی که دولت براساس قانون یارانه بلیت های شهروندان را پرداخت نماید و بودجه ای را به هزینه جابجایی شهروندان پایتخت اختصاص دهد به طور قطع نرخ کرایه حمل و نقل عمومی پایتخت (تاکسی، اتوبوس و مترو) افزایش پیدا نخواهد کرد ولی متاسفانه چندین سال است که دولت هیچگونه بودجه ای در این زمینه در اختیار شهرداری قرار نداده است.