تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


در آستانه برنامه ششم امیدوار به تحقق مدیریت واحد شهری هستیم
تاريخ خبر: شنبه، 21 اسفند 1395 ساعت: 11:22

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، دبیر کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه اگر چه لایحه مدیریت شهری نقاط ضعف هم دارد اما نقاط قوت بسیاری نیز دارد، خاطرنشان کرد: یکی از نقاط ضعف این لایحه به رسمیت شناخته نشدن شوراها و شهرداری ها به عنوان پارلمان شهری است.

محمد حقانی با اشاره به اینکه اگر به پارلمان محلی در شهر بزرگی همانند تهران اعتقاد داریم چرا با پشت سر گذاشتن سه برنامه سوم، چهارم، پنجم هنوز مدیریت واحد شهری را اجرا نکردیم، اظهار کرد: امروز در آستانه برنامه ششم قرار داریم و امیدواریم که مدیریت واحد شهری محقق شود.

وی ضمن اشاره به یکی دیگر از نقاط ضعف لایحه مدیریت شهری در برنامه ششم، عنوان کرد: درآمدهای یک شهر باید برای همان شهر هزینه شود و دلیلی ندارد که به خزانه دولت برود به طوری که مدیریت شهری برای تخصیص بودجه اصرار بورزد.

حقانی اضافه کرد: تاکنون می بایست روز به روز نقاط ضعف و نقاط قوت این نوع مدیریت را رصد می کردیم به طوری که نقاط ضعف را پوشش و از بین می بردیم و با تاکید بر نقاط قوت، رو به جلو حرکت می کردیم که البته این مهم خیلی محقق نشده است.

وی تاکید کرد: مدیریت واحد شهری در یک استان و یا یک شهر بزرگ به عنوان یک پایلوت اجرا شود و پس از آن نقاط ضعف و قدرت آن را رصد کرده و اگر به نتایج خوبی دست یافتیم آن را اجرایی کنیم و به کل شهرهای کشور تعمیم دهیم.