تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


ضعف ها و ناکارآمدی های دولت در زمینه اداره شهرها مشهود است
تاريخ خبر: سه شنبه، 17 اسفند 1395 ساعت: 12:03

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،رئيس كميسيون نظارت و حقوقي شوراي شهر با اعلام این که دولت فرصت هاي موجود را با تخريب عملكرد مديريت شهري به تهديد تبديل مي كند، گفت: این در حالی است که دولت ضعف ها و ناکارامدی های دولت در زمینه اداره شهرها مشهود است.

پرويز سروري با اعلام اين موضوع گفت: كاهش درآمد‌هاي پايدار شهر از اتفاقاتي بود كه در دولت تدبير و اميد صورت گرفت و منابع و درآمدهاي پايدار شهر را تا حدود زيادي كاهش داد.

وي ادامه داد: ما اميدورايم دوستان ما  در دولت نگاه‌شان را عوض كنند و  اين دولت كمي بيشتر به حقوق شهروندي احترام بگذارد و اقدامات مفيد ساير سازمان‌ها و دستگاه‌هاي غير دولتي را هم ببيند و  فرصت‌هاي موجود را با تخريب عمكرد مديريت شهري به تهديد تبديل نكنند.

 سروري با اشاره به طرح موضوع اخير مربوط به سلب اختيار بودجه از شهرداري ها خاطر نشان كرد: زماني كه بودجه شهرداري‌ها ازطريق دستگاه‌هاي دولتي كنترل شود بايد فاتحه مردم سالاري را در جامعه خواند. به گفته سروری در اين حالت چيزي از دستگاه شورا كه ناظر بر شهرداري‌است باقي نخواهد ماند وعملا همه وظايف شورا به وزارت كشور و دولت خواهد شد.