تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


فرصت ارائه لایحه مدیریت یکپارچه در دولت فعلی فراهم نمی شود
تاريخ خبر: يکشنبه، 15 اسفند 1395 ساعت: 12:02

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،در حالیکه مسئولان حوزه مدیریت شهری ، حل بسیاری از معضلات شهری در حوزه قانونگذاری را منوط به تصویب لایحه مدیریت یکپارچه شهری می دانند اما رئیس شورای اسلامی شهر تهران می گوید : هنوز این لایحه از سوی دولت برای تصویب در مجلس ارائه نشده است.

مهدی چمران با اشاره به اینکه تهیه و تدوین لایحه مدیریت یکپارچه  در ساله های 81 و 82 تصویب شده است، افزود: لایحه مدیریت شهری در یک دوره به مجلس ارائه شد و مقرر شد که شورای عالی استان ها آن را تهیه و در اختیار دولت قرار دهد که این اقدام نیز صورت پذیرفت.

وی افزود: شورای عالی استان ها لایحه پیشنهادی را تهیه و در اختیار دولت قرار داد به طوری که اگر این لایحه در جلسه هیات دولت تصویب شود، بخش اعظم کار به انجام می رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: چندین نوبت، دولت شورای عالی استان ها را به جلسات بررسی این لایحه دعوت کرده و نظرات در کمیسیون کلانشهرها مطرح و موضوعات مختلف بررسی شد اما در نهایت هنوز این لایحه از کمیسیون مورد نظر برای تصویب نهایی به جلسه هیات دولت نرفته است.

چمران خاطرنشان کرد:طی مراحل قانونی همیشه نیازمند زمان است و بر این اساس به نظر نمی رسد که در دولت فعلی، فرصت ارائه لایحه مدیریت یکپارچه شهری به مجلس فراهم شود.