تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


ايجاد مديريت يكپارچه شهری تنها راهکار اصلی مقابله با بحران ها
تاريخ خبر: شنبه، 16 بهمن 1395 ساعت: 10:54

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، عضو هيات رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به فاجعه پلاسكو اعلام كرد: ايجاد مديريت يكپارچه و تشكيل جلسات متعدد با حضور تمامي سازمان ها تنها راهکار اصلی است که مي توان از حوادثي همچون پلاسكو جلوگيري كرد.

ابوالفضل قناعتي با بيان اينكه اقدام اصلي كه در بحث بحران تهران بايد اجرايي شود، ايجاد يك مديريت يكپارچه است، اظهار كرد:‌ ارگان ها، سازمان ها و نهادهايي كه در حوزه بحران دخيل هستند بايد جلساتي را در زمانبندي هاي كوتاه مدت تشكيل داده و بحران تهران را كنترل كنند.

وي با اشاره به اينكه شهر تهران و همه نهادهای مرتبط با حوزه مدیریت بحران از امروز بايد براي بحران هايي همچون طوفان، سيل و زلزله آمادگي داشته باشيم، عنوان كرد: وقتي اين جلسات با عنوان مديريت يكپارچه برگزار شود يكي از موضوعاتي كه در آن بررسي مي شود به طور حتم ايمني ساختمان هاي ناايمن است.

عضو هيات رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران با تاكيد بر اينكه سازمان نظام مهندسي، وزارت راه و شهرسازي، شهردار، وزارت كشور، شوراي شهر و همه ارگان ها و سازمان هايي كه در زمينه بحران نقشي دارند بايد خود يا نمايندگان شان در جلسه مديريت يكپارچه حضور داشته باشند، خاطر نشان كرد: با حضور اين افراد، تهديدهاي شهر احصاء و مشخص مي شود و در آن هنگام همه تهديدها توسط گروه هاي كارشناس يك به يك بررسي مي شود.

قناعتي با اعلام اينكه در آن مجموعه براي تك تك بحران ها كه مي تواند شامل سيل، زلزله، طوفان و اين قبيل حوادث باشد راه حل و اقدامات پيشگيرانه شناسايي و اجرايي مي شود، تصريح كرد: با تشكيل چنين جلسه اي مشكلات و تهديدها احصا شده و براي آن برنامه ريزي مي شود.