تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


تقدیر قریب به اتفاق اعضای شورا از عملکرد شهرداری تهران
تاريخ خبر: شنبه، 2 بهمن 1395 ساعت: 15:32

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، عضو هیات رییسه از دو تصمیم گیری اورژانسی در خصوص حادثه فروریزش ساختمان پلاسکو خبرداد و گفت: متاسفانه کلانشهر تهران محل تجمع میلیونی شهروندان شده است  در حالی که یکی از فرسوده ترین شهرهای ایران است واز معضل بافت فرسوده رنج می برد .

ابوالفضل قناعتی با اعلام اینکه اتفاقی که در ساختمان پلاسکو افتاد نشان داد، تهران با جمعیت میلیونی نیاز به حمایت های مالی دولت دارد و تنها بودجه شهرداری تهران نمی تواند پاسخگوی حجم نیاز شهروندان باشد، تصریح کرد: اعضای شورا در تلاش هستند با کمک نیروهای عملیات آتش نشانی و کارشناسان خبره هر چه زودتر ابعاد چرایی وقوع این حادثه را کشف کنند.

وی با بیان اینکه در جلسه اضطراری شورای شهر تهران تمامی معاونان شهردار حضور داشتند و هرکدام با طرح جزییات ابعاد حادثه را به سمع و نظر کارشناسان رساندند، ادامه داد: شهرداری اسناد و مدارک اخطارهای مکررش به مالکین ساختمان را به اعضای شورا نشان داد. قریب به اتفاق اعضای شوراشهر همگی از عملکرد شهرداری تهران تقدیر و تشکر کردند.

وی ادامه داد: شهرداری تلاش کرده است از تمامی ظرفیت های لازمه برای عملیات اطفای حریق و سپس امداد و نجات بهره گیری کند . ازهمین رو شورا دو تصمیم اورژانسی اتخاذ کرده است نخست اینکه به شهردار یا اجازه داده شود تجهیزات آسیب دیده در حادثه ساختمان پلاسکو را در اسرع وقت نوسازی و خریداری کند و دوم اینکه در یک برنامه بلند مرتبه مقرر شد یک کارگروه ویژه ابعاد مختلف این پرونده را بررسی کنند و تجهیزات اتش نشانی را باتوجه به نیازهای کنونی شهرتهران به روز رسانی کنند.