تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


دولت با پرداخت حدود 18 هزار میلیارد تومان حقوق شهروندی مردم تهران را بپردازد
تاريخ خبر: يکشنبه، 19 دی 1395 ساعت: 15:05

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ای کاش دولت بعد از طرح موضوع حقوق شهروندی در اقدامی نمادین حقوق مردم شهر تهران را پرداخت می کرد، گفت: حقوق مردم تهران امروز نزدیک به 18 هزار میلیارد تومان است که پرداخت نشده است.

محسن پیرهادی با اشاره به ارائه منشور حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهور ، اظهار کرد: دولت منشور حقوق شهروندی را ارائه کرده است که این موضوع خوبی است به شرط آنکه حداقل بعد از ارائه حقوق شهروندی، به عنوان یک کار حداقل نمادین اقداماتی را در راستای حقوق مردم تهران انجام می داد.

این عضو شورای شهر تهران افزود: اگر 18 هزار میلیارد تومانی که نه تنها این دولت ، بلکه دولت های گذشته نیز پرداخت نکرده اند ، به عنوان مطالبه مردم و حق الناسی که بر گردن دولت است مورد توجه قرار گیرد ، شاید دیگر سایر حقوق مردم تهران مثل حق سالم بودن و نفس کشیدن هم حل می شد.

پیرهادی گفت: پرداخت مطالبه 18 هزار میلیارد تومانی مردم شهر تهران از سوی دولت کمک می کند تا مساله توسعه حمل و نقل عمومی در شهر تهران ، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و حتی خدمات دهی بهتر برای کاهش ترافیک  مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: این یکی از حقوق مردم تهران است که عدد قابل توجهی از این بدهی دولت پرداخت شود و حق هشت تا 10 میلیون سکنه شهر تهران است که تاکنون از حق شهروندی خود برخوردار باشند و با بی مهری های دولت های مختلف از آن محروم نمانند.