تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


بودجه تعیین شده برای حمل و نقل عمومی کشور کافی نیست
تاريخ خبر: شنبه، 3 اسفند 1392 ساعت: 12:49

به گزارش شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به افزایش قیمت حامل های انرژی در سال آتی گفت : با تحقق چنین امری به دلیل کمبود هایی که در حال حاضر در ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد و افزایش تقاضای مردم برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی که بواسطه افزایش قیمت بنزین رخ خواهد داد ، شهروندان به مشکل بر خواهند خورد .

قناعتی اظهار داشت : لازم به ذکر است چنانچه قیمت حامل های انرژی افزایش یابد ، احتمال افزایش کرایه اتوبوس و تاکسی نیز وجود دارد در چنین شرایطی این سوال مطرح می شود که تکلیف شهروندان و رفت و آمد آنها چیست ؟

به گفته وی در حال حاضر افزایش 25 درصدی کرایه تاکسی ها به تصویب رسیده است که البته این افزایش با پیش بینی تورم سال آتی بررسی شده است اما انتظار می رود چنانچه قیمت حامل های انرژی نیز افزایش یابد ، تاکسی ها و آژانس ها مورد توجه ویژه ای قرار گیرند تا نرخ کرایه آنها افزایش نیابد .

عضو کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر تهران ضمن انتقاد از بودجه دیده شده توسط دولت به منظور تزریق به ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد : تصویب لایحه بودجه 5 هزار میلیارد تومانی برای ناوگان حمل و نقل عمومی کل کشور به نظر عادلانه نمی آید و برای کلان شهرهایی همچون تهران نیز کافی نیست .

قناعتی در ابن خصوص افزود : چنانچه 10 درصد از این بودجه نیز به تهران تخصیص داده شود تنها هزینه ساخت 5 کیلومتر مترو تامین می شود که در اینصورت نه مشکلات شهرداری برطرف می گردد و نه خط مترو به طور جدی تقویت می شود .

وی با بیان این مطلب تصریح کرد : انتظار می رود همانگونه که شهرداری تهران 30 تا 40 درصد از بودجه خود را به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران تخصیص داده است دولت نیز توجه ویژه ای به این امر مبذول دارد .

عضو کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر تهران در انتها به مطالبات معوقه شهرداری تهران از دولت اشاره کرد و اظهار داشت : دولت در سال جاری هیچگونه کمکی به شهرداری تهران ننموده است و مطالبات معوقه شهرداری نیز پرداخت نشده است .