تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


در لایحه بودجه 96 در خصوص نوسازی بافت فرسوده تهران تخصیص اعتبار دیده نشده است
تاريخ خبر: دوشنبه، 13 دی 1395 ساعت: 10:27

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: در خصوص بافت فرسوده در لایحه بودجه سال 96 دولت، هیچ تخصیص بودجه ای برای تهران دیده نشده است که باید برای آن فکری کرد.

پروانه مافی اظهار کرد: تنها خبر خوشی که می توانیم از مجلس به به مدیریت شهری بدهیم موضوع پیشنهاد جداسازی ردیف بودجه بافت فرسوده از بافت تاریخی است که در حال حاضر پیشنهاد داده شده است و اگر به تصویب برسد، برای تعیین تکلیف وضعیت بافت فرسوده کمک خوبی خواهد که البته این موضوع هنوز در حد پیشنهاد است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید به فکر نظام تامین مالی برای نوسازی بافت فرسوده باشیم، چرا که در تهران شرایط فراهم است و در این راستا نباید منتظر رسیدن بودجه دولتی باشیم چرا که واقعیت های پیشرو گواه این موضوع است.

مافی افزود: وزارت مسکن در خصوص نوسازی بافت فرسوده اقدام جدی نکرده است و تلاش های زیادی صورت گرفته اما تلاش های موثر کمتر بوده است.

به گفته این عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی ، یکی از مشکلاتی که مردم به خاطر آن به نماینده های تهران مراجعه می کنند ، بحث سودجویی برخی افراد در ساختمان هایی است که همه مالکان قصد نوسازی دارند اما با مخالفت یک نفر مواجه می شوند به طوری که برای راضی کردن یک مالک ، مجبور به تامین مطالبات وی میشوند.

مافی افزود: انتظارات غیر متعارف یک مالک در یک مجموعه ساختمانی و به دست آوردن رضایت آن از مسائلی است که درباره آن باید رویکرد قانونی مشخصی وجود داشته باشد، از این رو باید در مجلس مطرح شود.

وی تاکید کرد: به دنبال آن هستیم که با همکاری اعضای شورای شهر تهران این دغدغه جدی مردم را مطالبه کنیم و در دست بررسی قرار دهیم .

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: از دولت این انتظار وجود دارد که در زمینه فراهم کردن تسهیلات بانکی برای بافت فرسوده همکاری لازم را فراهم کند.