تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


مردم تهران سالانه 750 هزار تن گاز سمی و آلاینده تنفس می کنند
تاريخ خبر: سه شنبه، 7 دی 1395 ساعت: 11:51

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه می توان بر اساس تخصیص میزان اعتبارات و بودجه نگاه دولت به شهر تهران را ارزیابی کرد، گفت: شهر تهران و مردم تهران هزینه هایی را پرداخت می کنند که ناشی از حضور بدنه دولت و نوع تصمیم گیری ها در این شهر است.

محمد حقانی در ارزیابی اینکه دولت در حال حاضر چه نگاهی به مجموعه مدیریت شهری دارد، اظهار کرد: من معتقد هستم در تمام دوران ها از سوی دولت به شهرداری ظلم شده و تنها در یک دوره این نگاه حاک نبوده است.

عضو کمیسیون سلامت و خدمات شهری تصریح کرد: هزینه حضور و تصمیم گیری های دولت در تهران به دوش مردم تهران افتاده است در حالی که مردم نباید این هزینه ها را بدهند بلکه دولت باید آن را پرداخت کند.

وی تصریح کرد: بار ها گفته ام که دولت نهم و دهم که به واسطه بالا رفتن قیمت نفت از درآمدهای کافی برخوردار بود و بودجه زیادی را در اختیار داشت ، کوچکترین نگاه حمایتی به شهرداری نداشت.

وی افزود : علت این وضعیت ناشی از آن بود که هیچ گونه کنشی بین دولت و شهرداری وجود نداشت و بدلیل اختلاف نظر با دولت آنچه عاید مردم تهران شد آن بود که دولت با وجود درآمدهای کلانی که در حال حاضر از آنها فقط عددی بر روی کاعذ باقی مانده است ، هیچ گونه کمکی به تهران نکرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت : وضعیت دولت کنونی هم بر اساس شرایط اقتصادی مشخص است و حاکی از آن است که از توان مالی و اقتصادی قوی برخوردار نیست و آنها معتقدند که  در عمل  دولت پولی هم ندارد که بتواند تعهدات قانونی را خود را انجام دهد.

حقانی گفت : آنچه که در این میان مهم است آن است که مردم تهران در سال 750 هزار تن انواع گازهای سمی ، آلاینده های آسیب زا را تنفس می کنند بنا براین در این شرایط بر این اعتقادم که دولت برای کنترل این وضعیت باید به تعداتش عمل کند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: حتی دولت باید برای کمک به ساخت مترو و پرداخت تعهد و سهم 50 درصدی از هزینه های توسعه مترو ، بودجه وزارت بهداشت ودرمان را هم که شده کم کند و به ساخت مترو تهران کمک کند.

حقانی تاکید کرد: البته دولت قول هایی را به مدیریت شهری داده است که با حضور وزیر نفت اعلام شد به مترو واگن می دهند اما وضعیت تهران را نمی توان در شرایط کنونی نادیده گرفت چرا که شاهد هستیم بخش قابل توجهی از ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است ، تمامی مینی بوس ها فرسوده است و در عمل این شهر دیگر جایی برای ورود خوردو و موتور سیکلت جدید شماره گذاری شده ندارد.