تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


ترافیک تهران با چند اصلاح موردی حل نمی شود
تاريخ خبر: شنبه، 4 دی 1395 ساعت: 09:36

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ترافیک تهران مسئله ای نیست که بتوان آن را با چند اصلاح موردی حل کرد بلکه این معضل با مسائل کلان تری گره خورده است که حل آن نیاز به حمایت های کلان دولت دارد.

احمد دنیا مالی هشدار داد: اگر دولت برای شهر تهران نسخه ویژه نداشته باشد ، شاهد آن خواهیم بود که روز به روز مشکلات این شهر اعم از ترافیک و  آلودگی هوا، بیشتر می شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: ده سال پیش مشکلات شهر تهران از نظر ترافیکی و بسیاری مسائل دیگر از امروز خیلی کمتر بود و شرایط بهتر بود اما وقتی شاهد هستیم در مدیریت کلان در سال یک میلیون خودرو تولید می شود که از این مجموع 350 تا 400 هزار خودرو و بعضا بیشتر در شهر تهران رسوب می کند، آن وقت نمی توان مدعی شد که برنامه ها و سیاست های کلان دولت به دنبال کاهش ترافیک و آلودگی شهر تهران است.

دنیامالی تصریح کرد: مسئله دیگر که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد، وضعیت اقتصادی است که آنچنان مریض شده که یک خودرو را دو سال بعد از خرید یک و نیم برابر بیشتر می توان فروخت و طبیعی است بسیاری از خانواده خرید خودرو را به عنوان یک کالای سرمایه ای نگاه می کنند و این وضعیت به سنگین شدن بار تردد خودروها در تهران دامن می زند.

وی خاطرنشان کرد: جریان کلان اقتصادی کشور بایستی به گونه ای مدیریت شود که حوزه کار و فعالیت در همه استان های مختلف کشور توزیع شود و حتی پای حوزه کار بسیاری از وزرارت خانه از جهت عملیاتی به سایر استان ها باز شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسئله ای که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد آن است که تهران به حوزه اصلی فعالیت بخش فرهنگ و هنر و سلامت و درمان و سایر موارد تبدیل شده است به طوری که بهترین امکاناتی که در هرحوزه ای به دنبال آن باشید فقط در تهران پیدا می شود.

دنیامالی افزود: متاسفانه این رویکرد دولت سبب شده است ، مردم برای زندگی راحتر و بهتر و دسترسی به امکانات به شهر تهران هجوم بیاورند و همین مسائل کلان در مدیریت شهری بسیاری از حواشی همچون وضعیت ترافیک در شهر تهران را رقم می زند.

وی بار دیگرتاکید کرد: قطعا شهر تهران تابع قوانین عمومی و کلی است اما نباید سیاست های کلان درمورد شهر تهران همانند قوانین عمومی و پایه که برای کل شهرهای کشور در نظر گرفته می شود، تدوین شود اما تهران نیازمند قوانین خاص است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا در دولت چنین نگاهی نسبت به تهران و مسائل این کلانشهر وجود دارد، اظهار کرد: دولت با تشکیل کمیسیون تهران و سایر کلانشهرها اهمیت شهر تهران را باور کرده است و به آن اعتقاد دارد و امیدواریم این کمیسوین بتواند نگاه جدی دولت را برای حل کردن امورات و مشکلات شهر تهران در پی داشته باشد.