تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


تهران 740 كيلومتر مترو لازم دارد
تاريخ خبر: دوشنبه، 15 آذر 1395 ساعت: 11:17

به گزارش گروه پارلمان  شهری شهرداری نیوز، رييس كميته حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر تهران با اعلام اين كه در حمل و نقل شهري بايد از تمام سيستم هاي حمل و نقل استفاده كنيم و نمي شود برای همه شهرها یک نسخه كليشه اي واحد بنویسیم، گفت: مترو، شبكه انبوه بر پایتخت است و در داخل تهران 540 كيلومتر و در حومه تهران 200 كيلومتر و در مجموع 740 كيلومتر خط مترو لازم داريم، در صورتي كه در ابتداي سال 92 تنها 152 كيلومتر خط مترو داشتيم.

محسن سرخو افزود: روزانه 22 ميليون جا به جايي در تهران انجام مي شود كه 11 ميليون جا به جايي با استفاده از وسايل نقليه شخصي و 11 ميليون جا به جايي نيز با استفاده از وسايل نقليه عمومي انجام می شود.

وي با تأكيد بر اين كه برنامه 5 ساله گسترش متروي تهران و حومه برنامه اي كاملاً دقيق است، اعلام كرد: در كنار توسعه خطوط مترو، ورود سالانه حداقل يك هزار دستگاه اتوبوس شامل 500 دستگاه اتوبوس جديد و 500 دستگاه اتوبوس نوسازي و بازسازي شده به ناوگان اتوبوسراني تهران ضرورت دارد

لزوم نگاه واقع بينانه به مشكل موتورسيكلت هاي  تهران

رييس كميته حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اين كه متأسفانه در زمینه پیشرفت مترو به دليل كمبود بودجه، طبق برنامه 5 ساله پيش نرفته ايم اما اخيراً در پروژه هاي مترو، روند اميدواركننده اي را شاهد هستيم و عقب ماندگي از برنامه تا حدودي جبران شده، اظهار كرد: بهره برداری از خطوط 6 و 7 متروی تهران تا پايان امسال آغاز می شود.

سرخو با بيان اين كه هر یک دستگاه موتورسيكلت، معادل 4 تا 8 دستگاه خودروي سواري آلودگي توليد مي كند، تصريح كرد:   از 22 ميليون جا به جايي روزانه در تهران، 900 هزار جا به جايي توسط موتورسيكلت ها صورت مي گيرد و همزمان با جایگزینی سالانه 10 هزار دستگاه موتورسيكلت برقي به جای موتورسيكلت هاي موجود، باید براي تردد موتورسيكلت هاي كاربراتوري، محدوديت و ممنوعيت قائل شویم.

وي با اعلام اين كه البته به اين مسأله بايد نگاه واقع بينانه داشته باشیم، چرا كه اگر قرار باشد شخصي براي خريد يك دستگاه موتورسيكلت 12 تا 14 ميليون تومان هزينه كند، ترجيح مي دهد با اين پول یک دستگاه ماشين دست دوم بخرد يا پيش قسط يك دستگاه ماشين نو را پرداخت كند، تأکید کرد: بايد به فكر حمايت از كساني باشيم كه تنها يكي دو ميليون تومان پول نقد براي خريد موتورسيكلت دارند.

رييس كميته حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر تهران در پايان با تأكيد بر اين كه براي رفع مشكل موجود بر سر راه نوسازي ميني بوس هاي فرسوده،‌ نه تنها شهرداری تهران بلکه همه سازمان هاي دست اندركار بايد كمك كنند تا همگي از هواي پاك بهره مند شويم، خاطرنشان كرد: بودجه هايي كه براي انجام پروژه هاي غير ضرور هزينه مي شود، بايد در پروژه هايي که می توانند در پايين آوردن آلودگي هوا و بالا بردن كيفيت زندگي مردم تأثيرگذار باشند، هزينه شود.