تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


بزرگترین اشتباه امین حیایی +عکس
تاريخ خبر: سه شنبه، 11 آبان 1395 ساعت: 11:28
رکنا: این روزها بارها شاهد هستیم که می‌گویند فلان فیلم یا فلان بازیگر Actor بایکوت شده است. این اصطلاح بایکوت که رگ و ریشه سیاسی دارد؛ در بسیاری از موارد فقط و فقط یک ابزار تبلیغی‌ست که توسط عوامل تصمیم‌گیرنده فیلم موردنظر و برخی رسانه‌های وابسته شایع می‌شود تا به جریان فروش یک اثر کمک کند.
 
 امین حیایی

احمد طالبی نژاد  درباره اینکه بایکوت چیست و چگونه در سینما Cinema اعمال می‌شود به ایلنا می‌گوید: بایکوت دو حالت بیشتر ندارد: یکی از طرف بدنه سینما شکل می‌گیرد و یکی از طرف مردم. بدنه سینما برایش فرقی نمی‌کند که فیلم درباره چیست یا چه ایدئولوژی‌ای را دنبال می‌کند. آنها فقط به این فکر می‌کنند که فیلم بفروشد. اگر فیلم بفروش باشد؛ برایش هزینه می‌کنند اگر بفروش نباشد؛ قطعا خیلی هم برایش هزینه نمی‌شود.

منتقد سینما در ادامه می‌گوید: اگر مردم فیلمی را بایکوت کنند احتمالا به دلیل آن است که اولا؛ سوابق منفی‌ از کارگردان یا هریک از عوامل اصلی در ذهن‌شان ایجاد شده و دوم اینکه پس از دیدن فیلم آگاهانه تصمیم به حذف آن از خاطره بصری سینمای کشور می‌گیرند به این ترتیب مردم یک فیلم را بایکوت می‌کنند.

احمد طالبی نژاد درباره بایکوت برخی هنرمندان در سینما ازجمله اتفاقی که برای امین حیایی یا محمدرضا شریفی‌نیا بعد از فیلم قلاده‌های طلا افتاده؛ چنین می‌گوید: مردم از آقای شریفی‌نیا توقع خاصی ندارند چون ایشان در گزاره‌‌های مختلف زمانی هیچگاه همراه مردم نبوده است. اما در رابطه با امین حیایی؛ گرچه خودم آن فیلم را ندیدم اما به من گفتند که بازی در این فیلم یک اشتباه تاریخی بزرگ برای امین حیایی بوده است. در سینما هم هرکس اشتباه کند؛ مسلم بدانید تاوانش را پس می‌دهد. حتی خبر دارم همین بازیگر در تئاتری که نقش اول آن را داشت با بی‌مهری مردم مواجه شد.

طالبی‌نژاد ادامه می‌دهد: در سال‌های گذشته جهانگیر الماسی و احمد نجفی هم کارهای خوبی داشته‌اند و بازیگران بدی نبوده‌اند اما به خاطر نوع کارهایی که مردم از آنها دیده‌اند؛ آنها نیز بایکوت شدند و امروز روزگار هنری چندان خوشی ندارند. منظور من این است که مردم تشخیص می‌دهند از چه کسی حمایت کنند یا خیر. نمی‌دانم از کجا اما می‌دانم خیلی راحت تشخیص می‌دهند که باید فیلمی را ببینند یا خیر. دیگر دورانی نیست که بشود با زور و زر یا فضاسازی‌ مردم را به سینما کشاند. کمااینکه برای یکی از فیلم‌های اخیر که میلیاردها هم خرج آن شده و بسیار تلاش شد که فروش آن به پنجاه میلیارد برسد اما باز این اتفاق رخ نداد.