تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


توجه ویژه دولت در شهر تهران یکی از علت های مهاجرت به پایتخت
تاريخ خبر: سه شنبه، 2 شهريور 1395 ساعت: 15:14

به گزارش گروه پارمان شهری شهرداری نیوز، عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در برنامه پنج ساله همواره به توسعه متوازن کشور توجه داشتیم که در عمل این مهم رخ نداده و همچنان یکی از علت های مهاجرت به پایتخت همین معضل است که نیاز به توجه ویژه دولت و تحقق برنامه های کلان در شهر تهران دارد.

محسن سرخو در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورا پس از ارائه گزارش رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه آسیب ها نیز همگی معلول هستند که یکی از دلایل ایجاد آنان فقر است، تصریح کرد: کمیته امداد وظیفه اصلی اش پرداختن به علت های اصلی بروز فقر در جامعه است و دستگاه های دیگر بیشتر باید به معلول های فقرزا بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه اگر فقر را ریشه کن کنیم یا کاهش دهیم جلوی بسیاری از آسیب ها را می گیریم، ادامه داد: تامین اجتماعی فراگیر نیز که مانع توسعه فقر است، کمک های مادی و بودجه های دولتی می خواهد. ضمن آنکه توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد در رفع فقر اثرگذار است.

سرخو با بیان اینکه اگر کمیته امداد به توانمندسازی ها بپردازد بسیار موفق تر خواهد بود، از انتقال  بودجه ساختمان اشرافی کمیته امداد واقع در منطقه 1 تهران به مناطق جنوبی تقدیر کرد.