تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


مشارکت بنگاه های اقتصادی در حمل و نقل شهری
تاريخ خبر: يکشنبه، 27 بهمن 1392 ساعت: 14:55

به گزارش شهرداری نیوز ، مسئولیت پذیری بنگاه های اقتصادی در حوزه حمل و نقل معادله ای بُرد – بُرد است.

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در نشست کاربردی مسئولیت پذیری اجتماعی در مدیریت شهری که از سوی کمیته اجتماعی این شورا برگزار شده بود، گفت: چنان چه نیازهای مالی بنگاه های اقتصادی از طریق تقویت بازار بورس و سیستم بانکی برطرف شود، این بنگاه ها می توانند در امور اجتماعی از جمله فعالیت های شهری فعالانه تر و مسئولانه تر ورود پیدا کنند.

مهندس محمد حقّانی افزود: به این منظور نه تنها بنگاه های بزرگ که بنگاه های متوسط و کوچک نیز باید بتوانند در امور شهری مشارکت داشته باشند و البته دولت نیز باید مداخله خود را در امور این بنگاه ها کاهش دهد تا آن ها بتوانند در مسیر خود حرکت کنند.

وی با اشاره به این که مسئولیت پذیری اجتماعی باعث اعتبار-بخشی به بنگاه های اقتصادی شده و بر ارزش آن ها می افزاید، اظهار کرد: ما برای پیشرفت و توسعه بیش از هر چیز به عقلانیت، آگاهی و شعور توسعه ای نیاز داریم و در شرایط موجود نیز می توانیم از بنگاه های اقتصادی به منظور بهره برداری از فرصت های ایجاد ارزش اقتصاد کلان در اقتصاد شهری استفاده کنیم.

مهندس حقّانی با بیان این که مدیریت شهری باید با آگاهی از وضعیت موجود و وضعیت مطلوب و نیز شناخت نسبت به محدودیت ها و فرصت های پیش رو، نسبت به بازتعریف مجموعه فعالیت های خود در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی اقدام کند، تصریح کرد: از جمله این فرصت ها می توان میدان دادن به بنگاه های اقتصادی به منظور ورود به حوزه مسائل شهری را نام برد.

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در پایان بر لزوم حضور بنگاه های اقتصادی در فعالیت های حمل و نقلی  تأکید نمود و خاطرنشان کرد: مسئولیت پذیری این بنگاه ها و حضور آن ها در اقتصاد حمل و نقل که حوزه ای پر مخاطب و سودآور است، معادله ای بُرد - بُرد بوده و از نظر اقتصادی به سود بنگاه های مذکور و از نظر اجتماعی به نفع شهروندان است.