تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


80 درصد بودجه شهرداری از شهرفروشی تامین می شود
تاريخ خبر: دوشنبه، 17 شهريور 1393 ساعت: 11:52

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: یکی ازمهمترین اقداماتی که در جهت ارتقاء نهاد شوراها باید صورت پذیرد مدیریت یکپارچه شهری و شوراها است که متاسفانه علیرغم گذشت بیش از سه دهه از عمر شوراها هنوز زیرساخت های لازم جهت برون سپاری نهادهای دولتی به تشکل های مردم نهاد مهیا نشده است.

محمد سالاری درخصوص مدیریت یکپارچه در شورای شهر و به خصوص کمیسیون شهرسازی ومعماری اظهار داشت: مدیریت یکپارچه به معنای مدیریت تمامی اقدامات و اتفاقات صورت گرفته شده در سطح شهر است.

وی با بیان این که برگزاری اجلاس مدیریت یکپارچه شهری و شوراها همزمان با تدوین برنامه ششم توسعه شهری می باشد خاطرنشان کرد: برگزاری چنین اجلاس ی در این فرصت تاریخی منجر به تعاملات بیشتر شوراهای شهر و دولت یازدهم می شود.بستر سازی لازم برای سیاست های کلان مدیریت شهری در برنامه ششم توسعه منجر به ارتقاء جایگاه شوراها می شود.

سالاری درادامه تصریح داشت: مهمترین اقدامات صورت گرفته شده درکمیسیون شهرسازی و معماری، ملزم نمودن شهرداری به مدیریت یکپارچه شهرسازی و معماری و ارتقاء این جایگاه به معاونت شهرسازی و معماری در فرآیند برنامه پنجم ساله دوم بوده است.

وی ادامه داد: درطول دهه های گذشته و از ابتدای انقلاب اسلامی شاهد تنزل معاونت شهرسازی و معماری در شهرداری بودیم که عملا تبدیل به معاونت درآمدزا برای شهرداری شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان این که متاسفانه بیش از 80 درصد از بودجه شهرداری از درآمدهای ناپایدار و شهرفروشی می باشد خاطرنشان کرد: شورای چهارم و به ویژه کمیسیون شهرسازی و معماری درصدد احیای معاونت شهرسازی است که مانع از تراکم فروشی جهت درآمدزایی در سطح شهر تهران شود.