تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


حمایت از طرح های مدیریت بحران مستمر خواهد بود
تاريخ خبر: يکشنبه، 16 شهريور 1393 ساعت: 17:01

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز ،رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران برخورداری پایتخت و سایر شهرها از ساختار مدیریت بحران را را با توجه به رشد شهرنشینی، کثرت حوادث،وجود مخاطرات طبیعی و انسان ساز و پیچیدگی های مدیریت شهری یک ضرورت دانست.

 

دکتر اقبال شاکری در مجمع سالیانه سازمان که به منظور بررسی و تصویب صورت های مالی سال 92 برگزار شد، افزود: نقش مدیریت بحران در حیات شهری بسیار ارزنده و حائز اهمیت است و باید تمامی متولیان با مدیریت جهادی و عزم ملی در این حوزه فعال شوند.

 

وی با بیان این که فعالیت مدیریت بحران در تهران در معرض رصد سایر شهرها و دیگر کشورها قرار دارد، گفت: از همین رو مدیریت بحران در تهران الگویی برای دیگر شهرها شده است.

 

وی افزود: وقتی درباره بحران صحبت می کنیم ذهن همه به سمت زلزله می رود ، در حالی که مشکلاتی چون آلودگی هوا، ترافیک و آتش سوزی هم در یک محیط شهری می تواند تبدیل به بحران شود.

 

دکتر شاکری یادآور شد: از وقوع پدیده های طبیعی نمی توان جلوگیری کرد ، اما بخشی از بحران ها در محیط شهری قابل پیشگیری است و در شهری چون تهران می توان  جلوی رخداد آنها را گرفت.

 

وی تاکید کرد که مقوله مدیریت بحران مورد توجه شورای شهر قرار دارد و بر تامین بودجه آن تاکید شده است و حمایت از طرح های مدیریت بحران مستمر خواهد بود.

 

در این جلسه همچنین دکتر  احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در سخنانی گفت: برگزاری مجمع سالیانه با محور بررسی صورت های مالی نخستین تجربه سازمان به شمار می آید و تحقق اهداف ترسیم شده سازمان نیازمند حمایت های شهرداری و شورای اسلامی شهر است.

 

وی گفت: 70 درصد بودجه اختصاص یافته به سازمان غیر نقدی است در حالی که سازمان فاقد ساز و کار بهره گیری از اعتبار غیر نقدی است.

 

در این جلسه که اقدامیان مدیر کل امور مجامع و شوراهای سازمان های شهرداری تهران حضور داشت گزارش فعالیت های مالی- اداری سازمان در سال92 ارائه  و صورت های مالی این سال بررسی و تصویب شد.