تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


برای جایگاه شورا و شورایاری ها ارزش قائل شوید
تاريخ خبر: پنجشنبه، 31 تير 1395 ساعت: 10:39

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، از دولت و حاکمیت خواست تا برای جایگاه شورا و شورایاری ها ارزش قائل شوند.

 

دکتر رحمت‌اله حافظی در نشست با دبیران شورایاران منطقه ۱۷ به بخشی از مشکلات مشترک در تمامی محلات شهر تهران اشاره کرد و افزود: مشکلاتی که در محلات مناطق شهر تهران به خصوص مناطق جنوب شهر تهران وجود دارد، ‌ قابل رفع است، اما برای رفع این مشکلات باید شورایاران مطالبه و پیگیری جدی‌تری نسبت به گذشته از مدیریت شهری داشته باشند.

وی ادامه داد:‌ دولت و حاکمیت نیز باید برای جایگاه شوراها و شورایاران ارزش قائل شوند. نباید شهرداران نواحی یا مناطق مانع از طرح مسائل و مشکلات محلات توسط شورایاران شوند. شورایاران نیز نباید نگرانی از بیان و پیگیری این مسائل داشته باشند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین عنوان کرد: استمرار روابط شورایاران با شورای شهر تنها راه‌حل برای پیگیری و تحقق مطالبات مردمی است.

در این نشست دبیران شورایاران به مسایل مختلفی از جمله نگرانی از نبود امنیت و مشکلات زیست محیطی و وجود بزه و آسیب‌های اجتماعی در محدوده خط راه‌آهن تهران - تبریز و تهران – اهواز، ‌ نبود نظارت بر عملکرد پیمانکاران در اجرای پروژهای عمرانی محلات، درخواست از سازمان آب برای نوسازی لوله‌کشی آب شرب، توسعه فضای سبز در محلات منطقه، تغییر کاربری حمام‌های نامناسب عمومی و متروکه محلات و فعالیت کارخانه پلاستیک شاهین در سطح محله یافت آباد اشاره کردند.