تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


انتقال کارخانه روغن نباتی از اولویت های کمیسیون سلامت است
تاريخ خبر: دوشنبه، 3 شهريور 1393 ساعت: 11:39

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مسائل مطرح در خصوص تعطیلی کارخانه روغن نباتی ، گفت:‌ به احتمال زیاد این کارخانه به چهار محال وبختیاری انتقال می‌یابد.

محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تعطیلی کارخانه روغن نباتی را به دلیل مسائل زیست محیطی از حدود 10 سال پیش عنوان کرد و اظهار داشت: به دلیل تاثیر آلاینده‌های این کارخانه و رفع معضل آلودگی انتقال آن به عنوان یکی از مهمترین مسائل مطرح در کمیسیون سلامت شورای شهر است و به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با اشاره به استقرار این کارخانه در محدوده فضای شهری و علاقمندی بخش خصوصی جهت تعطیلی کارخانه و تغییر کاربری زمین آن ، افزود: از طرف دیگر مقامات مسئول به نوعی نگران تعطیلی یک بخش تولیدی و بیکاری پرسنل آن هستند که به همین دلیل انتقال کارخانه به بخش دیگر به عنوان بهترین گزینه درجهت ترغیب نظر سرمایه‌گذار و نیز رفع مسائل زیست محیطی و ممانعت از بیکاری کارگران این واحد تولیدی است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه چندین سال است که با این مسئله بازی می شود وبه دلیل تعویق‌های متعدد در اصل هیچ اقدام اساسی صورت نمی پذیرد تصریح کرد: باید هرچه سریعتر تکلیف این کارخانه مشخص شود چرا که علاوه به ایجاد مسائل زیست محیطی مشکلاتی را نیز برای کارگران این کارخانه بوجود آورده است.

حقانی با اشاره به مسئله بیکاری کارگران در مدت انتقال کارخانه به مکان دیگر به عنوان یکی دیگرازدلایل عدم انتقال آن از سوی مسئولین این کارخانه مطرح است افزود: البته این موضوع نیز با پیشنهاد بخش خدمات شهری شهرداری مبنی بر پذیرش پرسنل این شرکت در مدت انتقال مرتفع خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به ممنوعیت استخدام شهرداری تهران وضعیت استخدام این افراد به چه صورت خواهد بود اظهار داشت: اشتغال در بخش کارگری و پیمانکاری ممنوع نیست اما آنچه مهم است تناسب شغل این افراد به قانون کار است که باید به آن توجه شود.

عضو کمیسیون سلامت وخدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: فراهم نمودن شرایط جهت تغییر کاربری زمین کارخانه به دلیل قرارگیری در بافت شهری سرمایه‌گذار را به احداث کارخانه به دلیل کسب ارزش افزوده درمحل‌های دیگر بیشتر ترغیب خواهد نمود که درواقع آن به معنای عدم تعطیلی یک واحد تولیدی و بیکاری کارکنان است.

حقانی در پایان از چهار محال و بختیاری به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح جهت انتقال این کارخانه نام برد و خاطر نشان کرد: هر چند انتقال کارخانه به شهر دیگر ممکناست برای این افراد مشکلاتی را ایجاد نماید اما باید درنظر داشت که تولید مقدم برهمه مسائل اقتصادی کشوراست.به دلیل تاثیر آلاینده‌های این کارخانه ونیز رفع معضل آلودگی انتقال آن به عنوان یکی از مهمترنی مسائل مطرح در کمیسیون سلامت شورای شهر است وبه زودی تعیین تکلیف خواهد شد.