به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ؛ مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در خصوص ساماندهی وضعیت پایانه ها و ایستگاه های اتوبوس گفت: از اقداماتی که شرکت واحد اتوبوسرانی با آغاز سال تحصیلی به آن مبادرت می ورزد ، " آماده سازی ناوگان" ،" ساماندهی خطوط " و "وضعیت مسافران " است که همه ساله در زمینه آن اقدامات جدی انجام می گیرد.
مهندس پیمان سنندجی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : شناسایی ایستگاه هایی که در نزدیکی مدارس قرار دارند ، به جهت اعزام اتوبوس _ دقایقی قبل از تعطیلی مدرسه_ یکی از اقدامات تعاملی در جهت سرویس دهی به دانش آموزانی است که از سرویس مدرسه استفاده نمی کنند و با وسایل نقلیه عمومی رفت و آمد می کنند.
وی در ادامه افزود: شرکت واحد در سال گذشته برای تعدادی از مدارس استثنایی سرویس فراهم کرده بود . امسال در جهت گسترش این طرح ، برای 50 مدرسه استثنایی سرویس رایگان در اختیار گذاشته ایم و موفق شدیم تمام مدارس استثنایی تهران را تحت پوشش این خدمت رایگان خود قرار دهیم .
سنندجی در خصوص نظارت دقیق شرکت واحد بر سلامت و کارایی ایستگاه ها بیان داشت: همانطور که می دانید ، ایستگاه های اتوبوس ممکن است در اثر عوامل طبیعی و غیر طبیعی دچار آسیب هایی شود . این آسیب ها به صورت روزانه و از طریق نظارت مستمر رانندگان و عوامل بازرسی شرکت واحد اطلاع رسانی شده و در جهت ترمیم و باز سازی آن اقدامات لازم انجام می گیرد .
وی در ادامه افزود: در زمینه تعمیرات و تامین روشنایی و نظافت ایستگاه های اتوبوس نیز همکاران ما در خدمات شهری شهرداری تهران همواره فعال و تلاشگر عمل کرده اند.
سنندجی در خصوص نظافت و پاکیزگی اتوبوس ها به شهروندان این مژده را داده و خاطر نشان کرد : از این پس بر اساس ابلاغیه جدید به تمامی پایانه های شهر تهران، اتوبوس ها به محض ورود به ایستگاه و خروج مسافران مورد نظافت داخلی قرار گیرند.
وی در ادامه افزود: این طرح از یک ماه پیش به صورت آزمایشی در پایانه علم و صنعت به اجرا درآمد و از 29 مردادماه نیز به تمامی پایانه های شهر تهران ابلاغ شد که نظافت و شستشو اتوبوس ها در هربار سرویس دهی در روز انجام شود .
سنندجی با اشاره به برنامه های شرکت واحد برای کاهش زمان سفر و زمان تاخیر در خطوط اصلی و فرعی گفت: خوشبختانه اکثر خطوط اصلی و BRT در این زمینه دارای نظم خوبی هستند و سعی بر این است که زمان انتظار به زیر 1و نیم دقیقه برسد.
وی در ادامه افزود : با توجه به نصب GPS در تمامی اتوبوس های خطوط فرعی، امیدواریم که موضوع سرفاصله رسیدن اتوبوس ها به 6 تا 7 دقیقه نزدیک شود . این در حالی است که در بسیاری از خطوط فرعی ، زمان انتظار گاها تا 40 دقیقه نیز ممکن بود برسد که این امر برای شهروندان ناراحتی هایی را به وجود می آورد .
سنندجی درخاتمه گفت : البته باید توجه داشت که از دلایل تاخیر اتوبوس و انتظار مسافران تا حدود یک ساعت در برخی از خطوط ، به عوامل مختلفی همچون "کمبود تعداد اتوبوس" و "کم مسافر بودن آن خطوط" نیز ربط پیدا می کند. در حال حاضر تمام تلاش ما بر این است که متوسط زمان انتظار برای رسیدن اتوبوس در خطوط معمولی و فرعی به 6 تا 7 دقیقه برسد.