تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


تخفیف استثنایی برای دانشجویان و دانش آموزان در راه است
تاريخ خبر: شنبه، 1 شهريور 1393 ساعت: 11:14

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون شورای اسلامی شهر تهران گفت: طی سال های گذشته یک سری از افراد از جمله  جانبازان ، معلولین ، افرادی که دارای کارت منزلت بوده و یا کسانی که تحت پوشش سازمان های بهزیستی قرار داشتند، از کارت تخفیف ویژه و یا بعضا رایگان استفاده می کردند. همزمان با افزایش نرخ کرایه ها در سال جاری، جهت رفاه حال قشر دیگری ازافراد جامعه که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند و برخی از آنان با مشکل مواجه هستند ، و همچنین در جهت سیاست تشویق شهروندان به عدم استفاده از خودرو های شخصی ، در کمیسیون عمران تصمیم گرفته شد کارت های تخفیف ویژه به دانش آموزان و دانشجویان نیز تعلق گیرد.

ابوالفضل قناعتی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، افزود: پیشنهاد تخفیف در کمیسیون عمران بررسی کارشناسی شد و اعضای شورای شهر به این نتیجه رسیدند که به منظور خدمات رسانی بهتر و رفاه حال دانشجویان ودانش آموزان ، 50 درصد تخفیف برای این قشر از جامعه در نظر گرفته شود.این پیشنهاد پس از تصویب در صحن شورا ، به فرمانداری و شهرداری ابلاغ گردید و هم اکنون طی رایزنی های انجام گرفته میان شهرداری تهران  ، وزارت علوم و وزارت اموزش و پرورش ، سبک و سیاق اجرای این طرح در حال بررسی است.

وی در ادامه  اظهار داشت: هم اکنون دو نوع کارت بلیط الکترونیک وجود دارد .کارت های تکی که به صورت جداگانه بوده و برای افرادی  است که تنها از اتوبوس یا فقط از مترو استفاده می کنند .نرخ این بلیت ها برای عموم شهروندان 80 هزار تومان  است ، اما با سیاست های تشویقی که جهت کاهش آلودگی هوا وعدم استفاده ازخودرو های شخصی در نظر گرفته شده است این بلیت ها تا 120 هزار تومان شارژ دارد . کارتهای مشترک یا یکپارچه که برای مصارف اتوبوس و مترو ، هر دو خریداری می گردد ، نیزبرای عموم مردم 120 هزار تومان است که تا سقف 150 هزار تومان  دارای شارژاست.

وی در خصوص میزان تخفیف این کارت ها تصریح کرد: با اجرای این تخفیف چنانچه  دانشجویان و دانش آموزان  کارت تکی اتوبوس یا مترو را به مبلغ 40 هزار تومان خریداری کنند ، این کارت ها تا سقف 120 هزارتومان شارژ خواهد داشت و در صورتی که کارت های مشترک مترو و اتوبوس را به مبلغ 60 هزار تومان خریداری کنند ، تا سقف 150 تومان ازاین تسهیلات استفاده خواهند کرد.

قناعتی در پایان با اشاره به این مطلب که این طرح از اول مهر ماه قابل اجرا است ، خاطر نشان کرد: طی دو هفته آینده ، در جلسه مشترک شورای شهر و شهرداری تهران ،نحوه ثبت نام دانشجویان و دانش آموزان و نحوه توزیع این کارت های تخیفیف اعلام خواهد شد و امیدواریم این کارت ها ، پیش از شروع سال تحصیلی به دست آن ها برسد .