به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اعلام این که دو نگاه متفاوت در صنعت خودرو وجود دارد، گفت: برخی معتقدند که به جهت حفظ ظرفیت های اشتغال، صنعت خودرو، باید به صورت دائم و مستمر مورد حمایت قرار گیرد تا مقاوم باقی بماند و در غیر این صورت، به اشتغال داخلی لطمه خواهد خورد و در مقابل، بعضی نیز بر این باورند که واردات خودرو باید کاملاً آزاد شود تا مسیر صنعت به سمت و سویی برود که مصرف کننده هم امکان خرید خودروهای داخلی را داشته باشد و هم خرید خودروهای داخلی برایش امکان پذیر باشد.
محسن کوهکن افزود: البته چیزی که در این میان انکار ناپذیر است، لزوم نظارت جدی بر صنعت خودرو و همزمان، تقویت این صنعت است و از همه مهم تر، ایجاد فرصت به خودروسازان است تا امکانات بالقوه خود را مورد بازنگری قرار داده و با بالفعل رساندن این امکانات، در مسیر رشد و توسعه حرکت کنند.
وی با اشاره به این که صنعت خودرو برای تبدیل شدن به صنعتی رقابتی، باید از ساختار دولتی خارج شود، اظهار کرد: قطعاً شرکت های خودروساز باید از نظر کیفی محصولات سطح بالایی عرضه نمایند و زمان آن فرا رسیده که خودروسازان، کیفیت محصولاتی که تولید می نمایند را مورد بازنگری قرار دهند.
کوهکن با بیان این که تعدیل یک سوم نیروی انسانی شرکت های خودروساز کشور در جریان این بازنگری به منظور کاهش هزینه های سربار این شرکت ها قابل پیش بینی است، تصریح کرد: به جای آن، باید حوزه تحقیق و توسعه در صنعت خودرو مورد توجه قرار گیرد تا تولیدات مرغوبی به دست مشتریان برسد.
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در پايان با تأكيد بر اين كه با توجه به وضعیت موجود شرکت های خودروساز، امروز صنعت خودروی کشور نیازمند مدیریت قوی در تمام حوزه های مرتبط با این صنعت است، خاطرنشان کرد: در صورتی که کیفیت خودروهای داخلی، رضایت مشتریان را جلب کند و همزمان، قیمت تمام شده خودروها نیز کاهش یآبد، مسلماً خودروسازان مجدداً بازار را به دست خواهند گرفت.