تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


ایفای نقش بهتر اعضای شورای شهر تهران در نمایندگی شهروندان پایتخت
تاريخ خبر: سه شنبه، 25 خرداد 1395 ساعت: 14:09

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، سخنگوی شورای شهر تهران از وزیر دادگستری خواست تا با همکاری و تعامل بیشتر، زمینه ایفای نقش بهتر اعضای شورای شهر تهران را در نمایندگی شهروندان پایتخت مهیا کند.

 

رضا تقی‌پور در دویست‌وشصت‌وهفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران پس از سخنرانی وزیر دادگستری گفت: امیدوارم لایحه مدیریت یکپارچه شهری که در دولت در حال بررسی است و تعدادی از اعضای شورای شهر تهران نیز در کارگروه ویژه بررسی این لایحه حضور دارند، نهایتا تصمیمی به نفع شوراهای سراسر کشور اتخاذ کنند.

وی افزود: روح کلی لایحه مدیریت یکپارچه شهری که در دولت در حال بررسی است با تفکرات وزیر دادگستری سازگاری ندارد، چراکه در بندهای این لایحه تضییع حقوق شوراها دیده می‌شود. امیدوارم آقای پورمحمدی به همراه کارشناسان حقوقی که در این وزارتخانه در اختیار دارند، کمک کنند و در راستای تفکرات خودشان موجبات حذف بندهایی که در جهت تضییع حقوق شوراست، اقدام کنند.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: در برخی موارد علی‌رغم وجود صراحت قانونی و تاکید قانون در اختیارات شوراها و شهرداری‌ها، برخی احکام در جهت نقض این موارد قانونی صادر می‌شود.

تقی‌پور تاکید کرد: به عنوان مثال در احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ متاسفانه تعداد کمی از آنها به مرحله اجرا می‌رسد و قدرت اجرایی برای این کمیسیون‌ها مهیا نشده تا احکام صادره توسط آنها به طور کامل اجرایی شود. برهمین اساس بسیاری متخلفان ترجیح می‌دهند جریمه را پرداخت کنند و همچنان به تخلف ادامه دهند.