تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


دستگاه هاي مختلف مي خواهند بارشان را بر دوش شهرداري بيندازند
تاريخ خبر: دوشنبه، 24 خرداد 1395 ساعت: 10:41

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران با اعلام اين كه خروجي كار مديريت شهري بايد در سطح شهر و بين شهروندان و به اصطلاح كف خيابان به صورت ملموس و ميداني ديده و احساس شود، گفت: حدود 10 درصد از بودجه سالانه شهر به حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي كه شاخه هاي وسيعي دارد، اختصاص مي يآبد.

مجتبي شاكري افزود: بايد تعريف عملياتي صورت گيرد تا همين بودجه در جاي مناسب هزينه شود و از اين رو، در ميان مباحث فرهنگي و اجتماعي، مسائل آموزشي، تربيتي و سبك زندگي به ويژه براي نسل نوجوان و جوان از اهميت ويژه اي برخوردار است.

وي با اشاره به اين كه فعاليت فرهنگي و اجتماعي مناسب، نيازمند ساختار، نيروي انساني، آيين نامه، بودجه، پيوست هاي مطالعاتي و پايش متناسب است، اظهار كرد: وجود پيوست اجتماعي در پروژه هاي شهري الزامي است و برنامه ها هنگام ارائه، يعني پيش از اجرا و قبل از اين كه به بن بست بخورند، بايد داراي پيوست اجتماعي باشند.

مجتبي شاكري با بيان اين كه برنامه هاي شهري از پروژه هاي عمراني همچون تونل سازي، بزرگراه سازي و بلندمرتبه سازي تا فعاليت هاي خدماتي و فرهنگي بايد داراي پيوست اجتماعي باشند و اگر در مدل سازي جواب دادند به اجرا در آيند، تصريح كرد: پيش از اين، شهرداري مقدم بر شورای شهر بود و به عبارتي، اول شهرداري بوده و بعد شورا آمده، ضمن این که در ادوار قبل، شورا در قد و قواره مشاور شهرداري بوده و از قالب اصلي خود فاصله داشته است.

وي با اشاره به اين كه شهرداري تهران، سازمان نجيبی است و نجابت می کند و تكاليف ديگر سازمان ها را نیز متقبل مي شود، اظهار كرد: دستگاه هاي مختلف از سازمان بهزيستي گرفته تا آموزش و پرورش و از وزارت بهداشت گرفته تا وزارت نيرو، مي خواهند بارشان را بر روی دوش شهرداري بيندازند و به عنوان نمونه، شهرداري به آموزش و پرورش حدود 40 ميليارد تومان كمك نموده است.

عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران در پايان با تأكيد بر اين كه زماني كه رييس سازمان بهزیستي به شورا آمد، به نظر مي رسید براي گرفتن بودجه این سازمان از شهرداري به شورا آمده، خاطرنشان كرد: من همان جا به ايشان گفتم: «شما اشتباه آمده ايد بايد ذكر مصيبت تان را در هيأت دولت بخوانيد!»