تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


لزوم حمایت دولت به منظور ایجاد انگیزه برای استفاده از موتور های برقی در شهر
تاريخ خبر: شنبه، 18 مرداد 1393 ساعت: 10:49

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، بر لزوم حمایت دولت و ایجاد انگیزه برای استفاده از موتورسیکلت‌های برقی تاکید کرد.

اقبال شاکری با بیان اینکه برای ورود موتورسیکلت‌های برقی اقدامات اولیه انجام شده است، گفت: امیدواریم تا پایان سال این موتورسیکلت‌ها وارد تهران شوند.

وی با اشاره به قیمت بالای این موتورسیکلت‌ها، گفت: مشکل اصلی در این طرح، قیمت بالای موتورسیکلت‌های برقی است، در نتیجه از دولت تقاضا شده مابه‌التفاوت مصرف سوخت در این موتورها را به عنوان تامین مالی، تخصیص دهد تا قیمت آن‌ها پایین بیاید، یعنی مابه‌التفاوت را به عنوان بخشی از مبلغ خرید قرار دهد.

شاکری در پاسخ به اینکه باتوجه به بدهی‌های قبلی دولت، آیا این اتفاق خواهد افتاد، توضیح داد: این موضوع در قانون آمده است و کاهش مصرف سوخت می‌تواند به عنوان منبع مالی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

قرار است این موتورسیکلت‌ها ابتدا به صورت پایلوت در منطقه 12 و محدوده بازار مورد استفاده قرار بگیرند.

در همین راستا، شاکری تاکید کرد: اگر این موتورسیکلت‌ها به تعداد کافی و با قیمت مناسب وارد شوند و انگیزه استفاده از آنها ایجاد شود، در این منطقه محدوده طرح ترافیک به وجود خواهد آمد تا از ورود موتورسیکلت‌های غیربرقی جلوگیری شود.

شاکری همچنین درباره تعداد موتورسیکلت‌های برقی لازم برای منطقه 12، گفت: آمارهای اعلام شده از سوی نهادهای مختلفی چون معاونت حمل و نقل و پلیس و تولید کنندگان، تفاوت‌های بسیار زیادی در حد چند میلیون دارندو معاونت حمل و نقل قرار است این آمار را به روز کند اما آمار موتورسیکلت‌های مورد نیاز ما بالای چند میلیون است.

موتورسیکلت‌های برقی توان موتورسیکلت‌های گازسوز را ندارند

عضو شورای شهر تهران همچنین در ادامه با اشاره به اینکه موتور سیکلت‌های برقی، ویژگی‌های خاصی دارند، تصریح کرد: موتورسیکلت‌های گازسوز، قدرت بیشتری دارند و ما باید توجه کنیم که در منطقه 12، افراد برای امرار معاش، حمل‌ونقل و حمل بار از موتورسیکلت استفاده می‌کنند نه به صورت انفرادی! در نتیجه باید انگیزه‌ لازم برای استفاده از این موتورها ایجاد شود.

وی با تاکید بر قیمت بالای موتورسیکلت‌های برقی افزود: بهترین راه در راستای ایجاد انگیزه برای استفاده از این موتورسیکلت‌ها در منطقه 12، کاهش قیمت آن‌ها است.