تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


مديريت كلان‌شهري همچون تهران كار بسيار پيچيده اي است
تاريخ خبر: دوشنبه، 10 خرداد 1395 ساعت: 12:33

 

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،  رييس كميته ميراث فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران در پاسخ به اين پرسش كه اگر بخواهيد نمره‌اي به شوراي شهر چهارم بدهيد، چه نمره اي مي‌دهيد؟ گفت: نمره خوبي نخواهم داد و كليت شورا را متوسط رو به پايين مي‌دانم، هر چند شوراي چهارم در مقایسه با سه دوره پيش، خيلي بهتر شده است.

 احمد حكيمي پور افزود: در نظارت ضعيف هستيم و به جاي سرعت در تصويب طرح ها و لوايح، بايد بُعد نظارت شورا را تقويت كنيم و فراموش نكنيم كه شورا، شوراي شهر تهران است نه شوراي شهردراي تهران، ضمن اين كه همه بايد در جهت تعامل و همكاري و كمك به شهرداري تهران تلاش كنيم.

وي با اشاره به اين كه آقاي رييس جمهور در جلسه‌اي به مناسبت روز شورا ها قول دو مژده را به ما دادند كه اولي ارائه لايحه مديريت يكپارچه شهري و دومي كمك به تحقق درآمدهاي شهري پايدار بود، اظهار كرد: در اين خصوص شورا ظرفيت دارد اما اختيار ندارد.

حكيمي پور با بيان اين كه اين دو موضوع حكم دو گلوگاه كليدي را دارند كه اگر دولت تدبير و اميد نسبت به آن اهتمام كند، قطعاً به عنوان اقدامي تاريخي به يادگار خواهند ماند، تصريح كرد: به نظر مي رسد شخص رييس جمهور به اين امر تمايل دارند اما بدنه دولت به طور غريزي سر باز مي زند و تمايلي به سپردن  اختيارش به ديگران را ندارد.

وي با تأكيد بر اين كه در شورا بايد به سمت تصميم گيري صحيح و برنامه‌ريزي دقيق حركت كنيم، اضافه كرد: واقعيت اين است كه معضلات تهران روشن است و بايد راهكارهاي حل اين معضلات با سرعت و به دقت اجرا شود.

اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران در پايان با تأكيد بر اين كه شوراي شهر جاي آزمون و خطا  نيست، خاطر نشان كرد: اداره كردن و مديريت كلان شهري همچون تهران، كار بسيار پيچيده ای است كه بايد مسائل آن به صورت ساختاري به جلو برده شود و در عين حال پاسخگوي مردم كه صاحبان اصلي شهر هستند، باشيم.