تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


توقع از رسانه ها این است که بر مدار انصاف و روشنگری حرکت کنند
تاريخ خبر: شنبه، 8 خرداد 1395 ساعت: 12:36

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز: رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در واکنش به انتشار گزینشی و هدفدار صحبت های اخیر شهردار تهران در نشست با شهرداران سراسر کشور در شورای عالی استان ها در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی، گفت: توقع از رسانه ها این است که بر مدار انصاف و روشنگری حرکت کنند، نه اینکه به ابزاری در دست برخی بداخلاقی ها و رفتارهای غیرمنطقی تبدیل شوند.

پرویز سروری با اشاره به اینکه بعضا شاهد هستیم که رسانه ها برخلاف نقش اصلی شان که روشنگری غیرقابل تردید است، دچار رفتارهایی می شوند که زمینه نقض و سلب حقایق از مطالبی که مطرح می شود را فراهم می کنند، تصریح کرد: یکی از این بداخلاقی های رسانه ای که به تازگی رخ داده همین برداشت ها و انتشار گزینشی صحبت های شهردار بوده است که در فضای رسانه ها و شبکه های مجازی شاهد وقوع آن بوده ایم.

وی ادامه داد: به رغم اینکه شهردار تهران در این نشست تخصصی تلاش می کند آن دسته از آسیب هایی که از بیرون و درون به این پارلمان مردمی ضربه می زند را تشریح کند، اما شاهد انتشار خلاف واقع این مباحث بودیم. آن هم در شرایطی که هدف شهردار از این صحبت ها این بوده که به برخی موضوعات تخلفاتی که افراد معدودی در شوراهای کل کشور ممکن است انجام دهند و در راستای آن نیز خواسته های غیرقانونی با فشار به شهرداران تحمیل شود، اشاره کند.

وی با یادآوری اینکه انتشار گزینشی این صحبت ها منجر به تضییع حقوق مردم می شود و برخی افراد نیز امتیازهای غیرقانونی را از این جریان سازی های خبری به دست می آورند، خاطر نشان کرد: شهردار تهران در جمع شورایی های سراسر کشور تلاش کرده با تشریح نحوه صحیح تعامل شوراها و شهرداران، پارلمان محلی را که عده ای بدخواه در تلاشند به آن آسیب برساند، از این گزندها به دور بدارد.

سروری با ابراز تاسف از اینکه در روزهای گذشته عده ای با روش های غیراخلاقی موضوعات این نشست تخصصی را کاملا به چالش بین شورا و شهردار تبدیل کرده اند، افزود: شاهد بودیم این مباحث به گونه ای انعکاس یافته که گویی شهردار تهران به دنبال تضعیف و از بین بردن جایگاه شوراهاست در حالیکه اظهارات ایشان منطبق بر واقعیت های موجود است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با یادآوری اینکه جامعه شورای شهر کشور از سالم ترین جوامع است، اما متاسفانه برخی از عناصر سوءاستفاده گر در تلاشند تا سلامت این مجموعه را از بین ببرند و رفتار غلطی بین شورا و شهردار حاکم کنند، متذکر شد: به صراحت می گویم که این اقدام ناجوانمردانه و خلاف اخلاق بوده که توسط برخی رسانه ها با تقطیع و انتشار گزینشی و انتخابی اخبار رخ داده و به نظر من اقدامی کاملا خلاف اخلاق و رسالت رسانه ای بوده است.