تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


آغاز اعمال نرخ جدید کرایه در حمل و نقل عمومی از هفته جاری
تاريخ خبر: يکشنبه، 5 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:25

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اعلام نرخ جدید کرایه های حمل و نقل عمومی گفت : هم اکنون افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی ابلاغ شد و بر این اساس کرایه تاکسی‌ و اتوبوس 15 درصد و مترو 23 درصد افزایش یافته است.

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: تاکسیرانانی که برچسب افزایش قیمت را نصب نکردند حق افزایش کرایه‌ را ندارند تا هنگامی که از سوی سازمان تاکسیرانی این برچسب‌ها نصب شود.

وی در ادامه با اشاره به زمان اجرای افزایش کرایه ها افزود: از هفته جاری این افزایش قیمت قابل اجرا است و رانندگان می توانند کرایه ها را افزایش دهند.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش قیمت پارکینگ ها در شهر تهران خاطرنشان کرد: قیمت پارکینگ ها در طی 2 سال گذشته ثابت بوده و هیچ افزایش قیمتی در این راستا صورت نگرفته است.

قناعتی با اشاره به دسته بندی این پارکینگ ها گفت: نرخ پاركینگ‌ها برای سه محدوده داخل طرح ترافیك، محدوده زوج و فرد و خارج از محدوده زوج و فرد قیمت‌گذاری شد که بر اساس این دسته‌بندی نرخ توقف در محدوده طرح گران‌تر و خارج از محدوده زوج و فرد ارزان‌تر در نظر گرفته‌شده است.

وی در ادامه با اشاره به نرخ این محدوده ها تصریح کرد: افزایش نرخ پارکینگ های داخل محدوده طرح ترافیک حدود 50 درصد ، محدوده زوج و فرد حدود 35 درصد و خارج از محدوده زوج و فرد از 12 الی 18 درصد افزایش قیمت داشته است.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این نکته که نرخ‌گذاری بر اساس نوع مسقف و روباز متغیر است، تصریح کرد: پاركینگ‌ها از نظر مسقف یا غیر مسقف بودن نیز دسته‌بندی می‌شوند، پاركینگ‌های مسقف نرخ بالاتری در این طرح را  به خود اختصاص می‌دهند و پاركینگ‌ها بر اساس ارائه خدمات عمومی باید از نرخ مصوب شورا تبعیت كنند.

 قناعتی در ادامه اظهار داشت : در حال حاضر در برنامه 5 ساله دوم برنامه ریزی برای احداث 50 هزار پارکینگ مسقف به کمک شهرداری تعیین  شده است.

وی در پایان اذعان داشت : امید است با توجه به کمک های شهرداری در بخش حمل و نقل عمومی به جهت ترافیک روان و کاهش آلودگی هوا به موضوع پارکینگ ها نیز توجه نمایند که این امر موجب کاهش روان در تردد می گردد.