تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


به پایان رسیدن عملیات تعریض خیابان دماوند
تاريخ خبر: شنبه، 11 مرداد 1393 ساعت: 10:25

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،عملیات طرح تعریض خیابان دماوند به طور کامل به پایان رسیده و هم اکنون عملیات بهسازی و نرده گذاری در حال انجام است که تا پایان شهریور ماه به اتمام می رسد.

شهرداری تهران در چند سال اخیر طرح تعریض و بهسازی شریان های اصلی و ورودی پایتخت را در دستور کار خود قرار داده است. یکی از خیابان های ورودی، خیابان دماوند در شرق تهران است که عملیات تملک و تعریض آن به پایان رسیده و به زودی مناسب سازی محور نیز به انجام می رسد.

خیابان دماوند یکی از مهمترین خیابانهای ورودی شهر تهران است و به عنوان یک جاده ترانزیت و مواصلاتی محسوب می شود که برای شهر تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این خیابان از پارک جنگی سرخه حصار آغاز و با گذر از تقاطع های تهرانپارس، خاقانی، نارمک، تقاطع پل و تقاطع سبلان در انتها به میدان امام حسین (ع) ختم می شود.

مسیر خیابان دماوند 5/6 کیلومتراست که با پایان تملک و تعریض این مسیر سرعت اتومبیل عبوری افزایش یافته و همچنین مسیر سامانه تندرو آزادی- تهرانپارس تا حدود زیادی تسهیل می شود.

سعید طلوعی ، شهردار منطقه 8 تهران با بیان اینکه عملیات عمرانی تعریض خیابان دماوند در این منطقه به طور کامل انجام شده است، گفت: تنها در بحث بی آر تی موظف شده ایم که نیوجرسی ها را برداشته و جدول گذاری و نرده گذاری کنیم که این عملیات نیز تا پایان شهریور ماه به پایان خواهد رسید.

وی افزود: اختصاص دو خط عبوری از میانه خیابان دماوند برای مسیر رفت و برگشت اتوبوس های تندرو، موجب شده است که بخشی از اقدامات اجرایی پروژه ساماندهی خیابان دماوند، به اصلاح وضعیت نرده‌ها و روکش‌ معبر در این مسیر اختصاص یابد که تمام سعی ما این است که این عملیات تا دو ماه آینده تکمیل شود.

همچنین شهرام شفیعی، معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 7 با بیان اینکه طول خیابان دماوند از میدان امام حسین (ع) تا سبلان که در محدوده منطقه ما واقع است بیش از 2 کیلومتر است، گفت: هم اکنون عملیات عمرانی کل این محور که در تعهد منطقه 7 بوده است انجام شده و تنها بخشی از نرده گذاری های خطوط بی آر تی باقی مانده است که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه حدود 1150 متر از این مسیر در بخش حدفاصل بزرگراه امام علی (ع) تا خیابان سبلان و 800 متر در محدوده میدان امام حسین (ع) تا بزرگراه امام علی (ع) قرار گرفته است، افزود: در کل مسیر BRT از بتن خودمتراکم (RCC) که از مقاومت بیشتری برای عبور خودروهای سنگین و وسایل نقلیه عمومی پرسرنشین نظیر اتوبوس برخوردار است، استفاده می شود.

به گزارش شهرنوشت، موضوع بهسازي و تعريض خيابان دماوند تهران واقع در مرز مناطق 7، 8 و 13 از سال 1375 مطرح شد. عرض خيابان دماوند در سطح معابر سواره‌رو و پياده‌رو، يكسان نیست و در عین حال عرض متوسط این خیابان حدود 30 متر است که پس از تعریض به 45 متر می رسد. به این ترتیب 3 خط سواره رو در هر دو باند رفت و برگشت خیابان دماوند ایجاد خواهد شد. همچنین وجود 2 خط عبوری مياني در خیابان دماوند که به تردد اتوبوس‌هاي تندرو اختصاص دارد، در بهبود وضعيت حمل و نقلي خيابان دماوند تاثیر زیادی داشته است