تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


حل بحران سازمان اتوبوسرانی در گرو حمایت دولت است
تاريخ خبر: چهارشنبه، 5 اسفند 1394 ساعت: 10:12

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر گفت: از اواخر دولت دهم کمک های دولت به سازمان اتوبوسرانی به صورت کامل قطع گردید و تا به حال هیچ گونه حمایتی از ناوگان صورت نگرفته است.

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز،اظهار داشت:  سازمان مدیریت شهری در شرایط نامناسب و وجود تحریم ها ، به دولت فشاری تحت عنوان کمک رسانی به ناوگان اتوبوسرانی نداشته و در این سالها سعی شد با کمک های حداقلی سازمان ها و نهادها امور پیش برده شود و از بروز مشکلات جلوگیری گردد.

وی در ادامه بیان کرد: علی رغم مطالبات شهرداری و شورای اسلامی شهر، دولت توان حمایت از این ارگان را نداشته ولی با تغییر شرایط، لغو تحریم ها و پسابرجام از دولت انتظار کمک و حمایت می رود و امیدواریم که این شرایط بحرانی سامان یابد.

قناعتی تصریح کرد: سالانه بین 500 تا هزار دستگاه اتوبوس از رده خارج می گردند که اگر ظرفیت اتوبوس ها را به 9 یا 10هزار دستگاه نرسانیم با این رشد جمعیت در تهران در آینده با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد.

وی در ادامه افزود: مسئولین دولتی باید با همکاری مدیریت شهری با توجه به حجم بالای مسافرین، خط 6و7 مترو هرچه سریعتر راه اندازی گردد.

قناعتی اذعان داشت: اگر اقداماتی در جهت توسعه حمل و نقل عمومی صورت نگیرد نمیتوان از شهروندان انتظار داشت که از استفاده از خودروی شخصی جلوگیری نمایند لذا تصمیماتی که اتخاذ می گردد در جهت رضایتمندی شهروندان محترم است.