تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


مهارت های لازم برای فروش
تاريخ خبر: دوشنبه، 30 تير 1393 ساعت: 10:02

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، این مهارت ها بیشتر مورد نیاز افرادی است که در زمینه ی فروش یک محصول و معرفی آن به مشتری به این مهارت ها نیاز دارند داشتن مهارت های کافی به فروش یک کالا کمک می کند بهترین افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند ابتدا به تقویت این مهارت ها می پردازند.

1-اعتماد به نفس:

اعتماد به نفس مهم ترین چیزی است که هر کارشناس فروش به آن نیاز دارد و این مهارتهای جزء مهارت های اصلی است که بدون آن نمی توان از دیگر مهارت ها هم استفاده کرد چون داشتن اعتماد به نفس شانس فروش یک محصول را بیشتر می کند.

وقتی که برای اولین بار در مورد یک محصول صحبت می کنیم باید با اعتماد به نفس این کار را انجام دهیم تا بیشتر اثر گذاری داشته باشد.

2-خوب گوش دادن:

افرادی که در زمینه ی فروش فعالیت میکنند معمولا مهارت خوب صحبت کردن را بیشتر از خوب گوش دادن دارند.

خوب گوش کردن به فروش بهتر کالاها کمک می کند چون مشتریان معمولا در مورد محصولات سوالات مختلف و جزئی می پرسند و همیشه نظرات و ایده های خود را در مورد یک کالا بیان میکنند بنابراین با گوش دادن به صحبتهای آنها میتوانیم از ایده ها و نظرات آنها استفاده کنیم.

3-استفاده از تکنیک تشویق و ترغیب:

همیشه استفاده از تکنیک تشویق و ترغیب به فروش بهتر و سریعتر محصولات کمک کند. ویژگی های یک کالا در اصل مشخصات یک کالا یا خدمات را نشان می دهد اما در نهایت مزایا و امتیازهایی که یک کالا نسبت به دیگر کالاها دارد باعث فروش آن می شود.

استفاده از فنون تشویق و متقاعد کردن مشتریان باعث میشود که میل آنها برای خرید بیشتر شود.

4-روابط عمومی خوب:

داشتن روابط عمومی خوب میتواند به فروش بهتر محصولات کمک کند چون در اولین قدم ارتباط خوب با مشتری می تواند به جذب آنها کمک کند.

روابط عمومی قوی و داشتن فن بیان برای بازاریابی و فروش بسیار اهمیت دارد چون وقتی که بتوانیم از کلام خوب برای برقراری ارتباط استفاده کنیم قطعا تاثیر گذاری بهتری خواهیم داشت.

5-انگیزه:

انگیزه ی کافی برای کار فروش و بازاریابی مهمترین نکته ای است که باید به آن توجه کرد اگر برای کار و شغلی که داریم انگیزه و علاقه ی کافی وجود داشته باشد موفق تر عمل کنیم این انگیزه هم باید در خود بازاریابان وجود داشته باشد و هم اینکه کارفرمایان بتوانند انگیزه ی لازم را برای تیم کاری خود که به امر فروش می پردازند ایجاد کند.