تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


شهرداری تهران نباید پروژه های بزرگ را بفروشد
تاريخ خبر: يکشنبه، 29 تير 1393 ساعت: 11:00

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران معتقد است: در راستای ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری تهران باید ساز و کار اجاره داری در شهرداری ایجاد شود.

محمد سالاری اظهار کرد: یکی از راهکارهای ایجاد درآمد پایدار در همه کشورهای توسعه یافته و کلانشهرها، اجاره داری است به طوری که شهرداری نباید پروژه های بزرگ را بفروشد بلکه باید آنها را در قالب اجاره در اختیار بهره برداران قرار دهد.

سالاری افزود: اگر شهرداری پروژه های بزرگ را بفروشد می تواند از منابع مالی آن تنها در یکی دو پروژه برخوردار شود اما این در حالی است که شهرداری باید سال های سال به این پروژه ها خدمات شهری ارائه دهد. پس بهتر است این خدمات از طریق منابع پایدار مالی همانند اجاره بها تامین شود .

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه باید به سمت "عدم فروش" املاک شهرداری حرکت کنیم، گفت:در حال حاضر مدیریت شهری باید برای تامین منابع پایدار مالی تصمیماتی اخذ کند که اجاره داری یکی از پیشنهادات مطروحه است.

وی افزود: تمامی شهرهای کوچک در کشور دارای کمیته املاک هستند و در کمیسیون معماری و شهرسازی نیز به دنبال ایجاد کمیته املاک هستیم تا متناظر با کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون حقوقی و نظارت در کنار سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، در جریان کامل پرونده های تهاتر، فروش و... قرار گیریم تا براساس وضعیت املاک تصمیم گیری های اساسی صورت گیرد.. »..