تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


متاسفانه هنوز اعتبارات در نظر گرفته شده در اختیار مترو و اتوبوسرانی قرار نگرفته
تاريخ خبر: دوشنبه، 16 تير 1393 ساعت: 14:18

به گزارش  گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز ؛ رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص برنامه های در دستور کار این کمیته گفت: با توجه به تصویب برنامه پنج ساله شهرداری تهران و بودجه سال 9 در اسفند ماه سال 92 یکی از اصلی ترین اقدامات کمیسیون ها و کمیته های شورای شهر تهران ، پایش و نظارت بر اجرای همه جانبه اهداف و طرح ها و برنامه هایی است که در این مصوبه ها وجود دارد.

محسن سرخو در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت:  اجرای این برنامه ها که از امسال تا پایان سال 97  ادامه دارد، چه در زمینه برنامه بودجه و چه اجرا جزء اهم برنامه ها و  اقدامات شهرداری  و شورا بوده و در راستای اجرایی شدن آن دست اندر کاران تمام تلاش خود را به انجام می رسانند.  

وی در ادامه گفت : شورای شهر جلسات متعددی در زمینه برنامه  5 ساله شهرداری برگزار کرده  و با توجه به اینکه تمام توجه برنامه 5 ساله دوم بر ساماندهی وضعیت حمل و نقل قرار دارد، معتقد است که پوشش همه اقدامات را نباید از معاونت حمل و نقل وترافیک شهرداری توقع داشت و انجام چنین مسئولیتی بیش از هر چیز نیازمند همکاری و هماهنگی میان بخش های مختلف شهرداری  و شورای شهر و دولت خواهد بود. پرداخت و تخصیص بودجه توسط معاونت اداری و مالی شهرداری باید انجام شود و شورا ضمن ابلاغ این مصوبات به بخش های مربوطه ، پی گیری های لازم را انجام داده است.

سرخو در ادامه افزود: هنوز اعتبارات در نظر گرفته شده در بودجه 93 در اختیار بخش مترو و اتوبوسرانی قرار نگرفته و شورا در این زمینه نیز پی گیری های لازم را انجام داده است.  

رئیس کمیته حمل و نقل شورای تهران در خصوص بودجه در نظر گرفته برای ایجاد تقاطع های غیر هم سطح  بیان داشت: در زمینه تخصیص بودجه برای ساخت تقاطع های غیر همسطح شهری که تاثیر زیادی در کاهش بار ترافیکی در هر منطقه از شهر تهران دارد  و اجرای آن با معاونت عمرانی شهرداری است ، اقداماتی از طرف شورا در حال انجام  است.

وی در ادامه افزود: از جمله طرحهای  عمرانی در سطح مناطق  22 گانه ، اجرای بیست و دو پیاده راه است که بخش عمده برنامه ها و تکالیف آن به شهرداری های مناطق 22 گانه بر می گردد. از جمله طرح های دیگر می توان به طرح ساماندهی پارکینگ های تهران در برنامه پنج ساله اشاره کرد.

سرخو  در خصوص طرح های حمل و نقلی  بیان داشت: واردات خودرو های هیبریدی، جایگزینی موتور های برقی به جای موتور های بنزینی، افزایش تعداد اتوبوس های در ناوگان اتوبوسرانی  و افزایش طول خطوط مترو از دیگر برنامه های شهرداری در 5 سال آتی است. در حال حاضر تعداد اتوبوس های ناوگان اتوبوس رانی  6 هزار و پانصد دستگاه است که با در نظر گرفتن نوسازی 2 هزار دستگاه اتوبوس ، این ناوگان باید تا سال 97 به 9 هزار دستگاه اتوبوس آماده به کار و استاندارد برسد.

وی در خصوص اقدامات شرکت بهره برداری مترو در زمینه توسعه خطوط خاطر نشان کرد: در زمینه توسعه شبکه ریلی شهری و گشایش ایستگاه های جدید، شرکت بهره برداری مترو در حال  اقدامات لازم  بوده و قرار است طول خطوط مترو از 152 به 300 کیلو متر برسد. در خط 7 مترو  ، حفاظ میان مسافران و قطار به شکل آزمایشی به اجرا در خواهد آمد.

سرخو  در خاتمه گفت: شورای شهر برنامه ها را در قالب بودجه یکساله و برنامه 5 ساله ابلاغ کرده و در حال پایش برای جلوگیری از انحراف از اجرای این طرح هاست. ضمن اینکه اگر در مسیر اجرای برنامه ها خللی ایجاد شد با پی گیری شورا  در زمینه  برطرف کردن آن اقدامات لازم  انجام می شود.