تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


معوقات دولت موجب کاهش نقدینگی شهرداری شده است
تاريخ خبر: شنبه، 3 بهمن 1394 ساعت: 09:28

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، سخنگوی شورای شهر تهران از ارسال بسته های حاوی برنامه و بودجه به کمیسیون های تخصصی پارلمان شهری پایتخت خبر داد و گفت: ارسال به موقع برنامه و بودجه سال ۹۵ شهر تهران از سوی شهرداری به شورا را به فال نیک می گیریم.

با تاکید بر اینکه از دیروز روند بررسی بودجه ۹۵ در دستور کار کمیسیون ها قرار گرفته است، تصریح کرد: بودجه ۹۵ متناسب با شرایط اقتصادی کشور و دوران رکود ساخت و سازها تهیه و تدوین شده است و دارای ویژگی های حائز اهمیتی همچون انقباضی بودن بودجه و با رویکرد اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه شورا و شهرداری همواره بر نگهداشت و توسعه شهر تا حد ممکن و متناسب با شرایط اقتصادی تاکید داشته و دارند، افزود: با توجه به وضعیت کنونی  کمیسیون برنامه و بودجه شورا باید تلاش کند با تخصیص بودجه های لازمه به رونق بازار ساخت و ساز و پیشرفت پروژه های عمرانی کمک کند.

این عضو شورا سهم تخصیص داد شده به حوزه حمل و نقل عمومی را نیز اقدام مطلوبی از سوی شهرداری تهران خواند و متذکر شد: بودجه ۹۵ در جهت گیری حوزه حمل و نقل بهبود یافته است.

تقی پور در واکنش به اینکه شهرداری پرداخت دیون پیمانکاران را در اولویت قرار داده است نیز تاکید کرد: شرایط اقتصادی و کمبود نقدینگی ها سبب شده حتی در بخش های دولتی، بخش خصوصی و صنعت همچون کارخانه ها نیز شاهد دیرکرد پرداخت ها باشیم. از همین رو توجه شهرداری و اولویت قرار دادن پرداخت دیون در بودجه ۹۵ حائزاهمیت است.

سخنگوی شورای شهر با پرداختن به وضعیت کشور از بعد مشکلات اقتصادی افزود: در این زمینه هر دو طرف محق هستند. از یک طرف بستانکاران توقع وصول حقوق مادی شان را دارند و از سویی دیگر مالکان پروژه ها نیز دچار کمبود نقدینگی و کمبود منابع هستند. آن هم در شرایطی که پیشبرد اهداف در شهر امری ضروری است.

وی ادامه داد: اینکه شهرداری تلاش کرده پرداخت دیون را در اولویت برنامه و بودجه ۹۵ قرار دهد امری است که باید به فال نیک بگیریم اما نباید فراموش کنیم معوقات دولت در بسیاری از موارد به ویژه حمل و نقل سبب کاهش نقدینگی شهرداری شده است.

تقی پور ادامه داد: در زمینه دیون نباید فراموش کنیم برخی از افراد تنها ادعای مقروضی شهرداری و طلبکاری دارند در حالیکه شاید باید با اعمال یک روند حقوقی طلبکاری شهرداری به آنان اثبات شود. جالب است که سر و صدای این افراد نیز بیشتر از سایر بدهکاران است که این بخش از دیون نیاز به رسیدگی ویژه دارد.

سخنگوی شورای شهر متذکر شد: چه شورا و چه شهرداری هر دو قائل به اهمیت پرداخت دیون هستند و به همین دلیل این مهم در دستور کار دست اندرکاران تدوین برنامه و بودجه ۹۵ قرار گرفت و بررسی تخصصی مفاد این لایحه در دستور کار کمیسیون های تخصصی قرار گرفته است.