تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


نباید بگذاریم جایگاه مدیریت شهری زیر سوال برود
تاريخ خبر: سه شنبه، 29 دی 1394 ساعت: 13:37

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با تقدیر از رویکرد انقباضی شهرداری در بودجه پیشنهادی سال 95 گفت: بودجه کنونی در راستای محورهایی تنظیم شده که یک ماه پیش مصوب کرده ایم که این توجه جای تشکر دارد.

محمد سالاری در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورا با اعلام این پیشنهاد که شهرداری به حوزه شهرسازی توجه ویژه ای داشته باشد، افزود: پیشنهاد می دهم مبالغ ناشی از عوارض حاصل از ساخت و ساز از شمال شهر به جنوب شهر منتقل شود.

وی با تاکید بر اینکه بازپرداخت دیون از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در بودجه بندی سال آینده لحاظ شده است، متذکر شد: می شود که از 1070 هکتار احصا ویژه در طرح تفصیلی شهر تهران برای ایجاد بازار جهانی و ایجاد اشتغال برای مردم تهران استفاده کنیم.

سالاری همچنین پیشنهاد داد تا در فرآیند احصا درآمد تغییر رویکرد شهرداری از احصا درآمد از حوزه سخت افزاری به نرم فزاری منتقل شود و افزود: از آنجائی که شهرها به سمت دیجیتالی شدن می روند و هوشمندسازی ها در دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است، پیشنهاد می دهیم بخش عمده ای از درآمدهای شهر را از زیرساخت های شهر تهران ایجاد کنیم. مثل دکل های آنتنی که اپراتورها از آن سود می برند یا شبکه فیبر نوری و اقداماتی از این دست.

سالاری همچنین تقویت سازمان مشارکت های مردمی شهر تهران و تبدیل آن به معاونت را خواستار شد و گفت: تمامی اعضای کارگروه های کمیسیون های ماده 5 از بودجه انقباضی کنونی رضایت دارند. ضمن آنکه در بسیاری از طرح تفصیلی مناطق شاهد تحولات خاصی هستیم همچون منطقه 5 که پهنه جی آن نسبت به آر و ام افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون شهرسازی همچنین تغییر نگاه در دولت و مجلس به واسطه لایحه برنامه ششم توسعه را بسیار خطرناک دانست و گفت: نباید بگذاریم جایگاه مدیریت شهری زیر سوال برود.