تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


آیا دولت به فکر بیمه تاکسیرانان است؟
تاريخ خبر: دوشنبه، 28 دی 1394 ساعت: 13:33

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، روزانه 4 و نیم میلیون سفردرون شهری با 80 هزار تاکسی درشهرتهران انجام می شود که در این بین، تعدادی از رانندگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند و این افراد همچنان منتظر پرداخت سهم بیمه ای دولت هستند.

ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهرتهران گفت: دولت درسال 88 به واسطه اعمال هدفمند کردن یارانه ها رانندگان تاکسی رابیمه کرد و براین اساس 50 درصد اعتبار بیمه را دولت و 50 درصد مابقی را رانندگان پرداخت می کردند.

این درحالی است که براساس گفته های نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، در سال های گذشته از محل هدفمندی یارانه ها تنها حدود ۱۰ درصد از منابع لازم برای بیمه تاکسیرانان پرداخت شده است.

دولت باید سهم 50درصدی حق بیمه تاکسیرانان را پرداخت کند

همچنین تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از قطع بیمه رانندگان تاکسی انتقاد کرده و گفت: این اقدام بدون اطلاع قبلی از سوی سازمان تامین اجتماعی بوده و تنها بیمه رانندگان جدید قطع نشده ، بلکه بیمه رانندگان قدیمی هم درحال قطع شدن است. دولت باید سهم 50 درصدی خود را در بابت حق بیمه رانندگان تاکسی بپردازد تا 50درصد مابقی را خود رانندگان پرداخت کنند.

مشکلات بیمه ای رانندگان تاکسی را از زبان خودشان بشنویم

محمد(م) راننده تاکسی خطی میدان ولیعصر(عج) – ونک به خبرنگار سما گفت: ازابتدای امسال که وارد ناوگان تاکسیرانی شدم، قول اینکه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرم، به من و رانندگان جدیدالورود از سوی سازمان تاکسیرانی داده شد که اکنون 9 ماه از سال می گذرد، ولی همچنان منتظر محقق شدن این قول هستیم.

جعفر(ه) راننده دیگر تاکسی که شاهد گفت و گوی ماست، مشکل بیمه رانندگان تاکسی را کوتاهی دولت دانست و افزود: سازمان تاکسیرانی دست به هرکاری جهت بیمه رانندگان تاکسی زده است. ولی دولت به تعهدات خود عمل نکرده است.

یکی از سخت‌ترین شغل‌ها، شغل «راننده تاکسی» است که باید در تمام فصول سال از صبح تا شب در خیابان‌ها رانندگی کند و اگر چند روزی قصد سفر کردن، استراحت کردن در منزل را داشته باشد، یا بیمار باشد و نتواند کار کند، از مزد آن روز بی‌بهره می‌ماند. در واقع ، شغلی بدون مرخصی است و سرما و گرما هم سرش نمی‌شود! با این اوصاف چگونه این توجیح پذیرفتی است که به خاطر عدم پرداخت حق بیمه دولت به تأمین اجتماعی، بیمه این افراد قطع شود و از کمترین حمایت اجتماعی محروم شوند.

حالا بعداز 9 ماه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قول پرداخت سهم بیمه ای دولت را به تاکسیرانان داده است که امیواریم این مشکل تا پایان سال جاری رفع شود.