به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از برگزاری مراسم اختتامیه «هفتمین جشنواره ترافیک و رسانه» در 26 بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف افزایش انگیزه و اشتیاق خبرنگاران و اصحاب رسانه جهت ورود به موضوعات حمل و نقل و ترافیک بر پا می گردد و تمرکز ویژه آن در سال جاری بر موضوع «خط سفید» به عنوان نماد نظم و انضباط در شهر استوار است.
مهندس سید محمد مهدی میرزایی افزود: علاقه مندان می توانند آثار خود را در محورهای اصلی جشنواره شامل ترافیک، آموزش و فرهنگ سازی - ترافیک، قانون و مجریان و تعامل بین بخشی - ترافیک و رسانه های شهروندی - ترافیک و توسعه پایدار - ترافیک و انسان و نیز ترافیک و برنامه ریزی حمل و نقل تا 15 دی ماه جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
وی با اشاره به این که آموزش و رسانه های ارتباطی به عنوان دو رکن اساسی، نقش بارزی در تغییر باور و تصحیح رفتار جامعه دارند و می توانند در اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی مؤثر باشند، اظهار کرد: ایجاد اشتیاق و انگیزه در اصحاب رسانه برای فعالیت هر چه بیشتر در حوزه ترافیک، به وجود آوردن حس رقابت حرفه ای در میان خبرنگاران از طریق تقدیر از آثار برتر، برقراری تعامل بیشتر میان مسئولان حوزه ترافیک و دست اندرکاران رسانه ها و تأکید بر انعکاس جامع، دقیق و سریع اخبار این حوزه در رسانهها، از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
میرزایی با بیان این که رسانه ها از طریق بالا بردن سطح آگاهی و مشارکت اجتماعی در زمینه فرهنگ ترافیک، می توانند منشاء آموزش پذیری موضوعات ترافیکی باشند، تصریح کرد: رسانه های مکتوب، دیداری، شنیداری و مجازی، می توانند به صورت مستقیم بر مخاطبان خود بر اساس فرآیند¬های مذکور تأثیر بگذارند.
وی با اعلام این که امروز بخش قابل توجهی از حساسیت جامعه نسبت به موضوع ترافیک، مرهون توجه رسانه ها به این امر است، اضافه کرد: نقش شگرف و مؤثر اصحاب رسانه و عملکرد مطلوب آنها در زمینه اصلاح رفتارهای اجتماعی، ترویج قانون مداری و آگاه سازی جامعه، قابل تقدیر بوده و تعامل و مشارکت مؤثر و مفید رسانه ها در این خصوص طی سال های اخیر، باعث تغییر نگرش شهروندان نسبت به مقوله ترافیک و موجب توسعه فرهنگ ترافیک در جامعه شده است.
معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان¬ کرد: «هفتمین جشنواره ترافیک و رسانه»، فرصتی دگر باره برای بازنمآیی نقش رسانه ها در موضوع ترافیک از منظر اجتماعی و انسانی بوده و مؤید تأثیری است که خبرنگاران می توانند در ارتقای فرهنگ ترافیک و بهبود جریان آمد و شد در شهر داشته باشند.