تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


قطعا استعفای طلایی پذیرفته نمی شود
تاريخ خبر: شنبه، 28 آذر 1394 ساعت: 09:03

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران گفت:  طبق مصوبه شورا، در روزهای سه شنبه هرهفته،  راس 8 صبح به مدت یک ساعت، دبیران شورایاری ها در جلسات شورای شهر حضور می یابند و دبیر دبیران به ارایه گزارشی از محله و منطقه خود برای اعضای شورا می پردازد.

محمد حقانی با تاکید بر این که تنها نهاد قانونی از نظر شورای شهر تهران در دل محلات و نواحی شهرداری، شورایاران هستند، تصریح کرد: شورایاران با رای مردم و انتخاب مردم پای در عرصه گذاشته اند و جایگاه محکمی دارند.

وی با بیان این مطلب افزود: شورایاران تنها تکیه گاه نظارتی، اطلاع رسانی و آگاهی سازی اعضای شورای شهر محسوب می شوند.

رئیس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران با اعلام این که تمامی مسایل موجود در محلات و نواحی مختلف شهر از جمله مشکلات، نارسایی ها و توفیقات، در گستره 650 کیلومترمربعی شهر تهران از شمال تا جنوب، شرق تا غرب، توسط شورایاران جستجو می شود، خاطر نشان کرد: در واقع چشم و گوش شورای شهر در محلات، شورایاران هستند.

حقانی با اشاره به این که شورایاری ها ابزار و وسیله ای برای تغذیه شورای شهر محسوب می شوند، تصریح کرد: این ها پایه های اساسی و مستحکم شورای شهر هستند و در واقع شورای شهر، با تقویت شورایاری ها به جایگاه و شان واقعی خود در مدیریت واحد شهری در آینده دست خواهد یافت.

این مقام مسئول با بیان این که ما باید در مجلس آینده به دنبال قانونی کردن جایگاه شورا یاری ها در دل محلات باشیم، اظهار کرد: شورایاران آخرین حلقه اتصال مردم به شوراهای شهر هستند و امیدواریم در آینده، کسانی که بدون هیچ چشمداشتی و بر اساس گرایش ها و مطالبات قلبی خود، در حال خدمت به مردم هستند به جایگاه واقعی خود نایل شوند.

رئیس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران تاکید کرد که هر گونه نهاد دست ساز در کنار شورا یاری ها ،(از نظر من) فاقد وجاهت قانونی است.

حقانی با اشاره به این که سه هفته قبل در جلسه شورای شهر من به عنوان تذکر به هیئت رییسه اعلام کردم که چرا شورایاری ها را دعوت نمی کنید، افزود: در این جلسه اشاره به گرفتن وقت شورا توسط شورا یاری ها شد که یادآور شدیم شورایاری ها، به عنوان دستگاه نظارتی ما در محلات، مناطق و نواحی هستند.

وی در ادامه همین مطلب افزود: بر اساس پیشنهاد من در جلسه مذکور، طبق رای گیری دکتر چمران،  با اکثریت آرا به تصویب رسید که در روزهای سه شنبه هرهفته  8 صبح به مدت یک ساعت، دبیران شورایاری ها در جلسات شورای شهر حضور یابند و دبیر دبیران به ارایه گزارشی از محله و منطقه خود برای اعضای شورا بپردازد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به استعفای آقای طلایی اعلام کرد که قطعا استعفای وی پذیرفته نمی شود و انشالله به کار خود ادامه خواهند داد.