به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این که مدیریت شهری خواستار کاهش سرمایهگذاری شهروندان در بحث حمل و نقل است، گفت: به این منظور نیازمند همیاری دولت جهت سرمایهگذاری در این بخش هستیم، زیرا منافع مستقیم آن در وهله نخست، توسط دولت استحصال میشود و به عبارتی به خود دولت میرسد.
مهندس حجت ا... بهروز با اشاره به این که کمک به حمل و نقل عمومی از سوی دولت در همه جای دنیا مرسوم و متداول است اما اجرای این مصوبات به خواست دولتها بستگی دارد، افزود: این موضوع در برنامه 5 ساله توسعه کشور به صراحت مورد تأکید قرار گرفته و در بودجه سالانه کشور نیز به تصویب مجلس رسیده است.
وی با بیان این که متأسفانه در سالهای گذشته حمایت از حمل و نقل شهری مناسب نبود و دولت گذشته برای حمایت از حمل و نقل عمومی به مدیریت شهری کمک نکرد، تأکید کرد: برنامههای مناسبی از سوی دولت جدید برای بخش حمل و نقل دیده شده، ضمن این که اتمام طرحهای حمل و نقلی نیمه تمام در شهرها و کلان شهرها، نیازمند توجه و همکاری سریع و بدون وقفه دولت است.
دولت بازپرداخت قراردادهای مترو و اتوبوسرانی را ضمانت کند
قائم مقام معاون شهردار تهران با اشاره به این که به عنوان نمونه ناوگان اتوبوسرانی در شهرها وضعیت مناسبی ندارد، اظهار کرد: از دست دادن زمان و موکول کردن کمک به حمل و نقل عمومی به آینده، تنها بر عقب ماندگیهای بر جای مانده از گذشته میافزاید.
مهندس بهروز با بیان این که امیدواریم دولت نسبت به حمایت از ضمانت باز پرداخت قراردادهای مدیریت شهری در زمینه مترو اقدام نماید، تصریح کرد: خوشبختانه دولت روحیه خوب و نظر مثبتی در حل مسأله حمل و نقل دارد و در صورت اقدام فوری دولت در جهت کمک به حمل و نقل عمومی، در زمینه کاهش مصرف انرژی و نیز کاهش آلودگی هوا میتوانیم به پاسخ مثبت دست پیدا کنیم.
وی در پایان با تأکید بر این که حمایت از مدیریت شهری در دولت گذشته به دست فراموشی سپرده شد و در این ارتباط با حمل و نقل شهری هیچ حمایتی از جانب دولت صورت نگرفت، خاطرنشان کرد: درخواست دیگرمان از دولت در بحث حمل و نقل، انجام ضمانت بازپرداخت قرارداردهای مدیریت شهری در زمینه اتوبوسرانی است.