تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


بازدید معاون امور نظارت شورای اسلامی شهر تهران از پروژه های منطقه 9
تاريخ خبر: چهارشنبه، 4 تير 1393 ساعت: 10:01

 

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عباس جدیدی عضو و معاون امور نظارت شورای اسلامی شهر تهران و هیئت همراه از پروژه های منطقه 9 بازدید کرد و پیشرفت این پروژه ها را رضایت بخش برشمرد و گفت: براساس بازدیدهای میدانی و ملاقات های مردمی با شهروندان پایش اصلی برنامه 5 ساله دوم صورت می گیرد.

عباس جدیدی با حضوری 9 ساعته در منطقه 9 از 6 پروژه شاخص و در دست احداث منطقه بازدید کرد و پس از ملاقات با شهروندان منطقه به دیدار خانواده معظم شهدا ، ایثارگران و جانبازان رفت.

وی پس از بازدید از پروژه های شاخص منطقه گفت: هر منطقه ای برای شورای اسلامی شهر از اهمیت خاصی برخوردار بوده ولی مناطقی که آسیب پذیرند و برخوردار نیستند ، مشکلات شهروندی بیشتری را نسبت به دیگر مناطق دارند و نیاز به توجه بیشتری دارند.

جدیدی افزود: مشکلات منطقه 9 به واسطه وجود بافت های فرسوده بیشتر و املاک ریزدانه و واقع شدن در طرح های اجرایی و جامع شهرداری تهران ، بیشتر بوده و اعضا شورای اسلامی شهر با رویکرد مثبت گره گشایی وارد این مناطق می شوند.

معاون امور نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید از پروژه های ابنیه منطقه اظهار داشت: انصافا پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه ها مناسب و رضایت بخش بوده و با وجود املاک ریزدانه و بافت فرسوده منطقه لازم است که به این مناطق توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: براساس بازدیدهای میدانی و ملاقات با شهروندان می توانیم مشکلات واقعی را شناسایی کرده و سعی بر این است که با یک خرد جمعی ، مشکلات را روز به روز کمتر کرده و خلاهای قانونی و حقوقی را شناسایی کنیم.

جدیدی با بیان اینکه نگاه معاونت نظارت شورای اسلامی شهر تهران رفع مشکلات حقوقی و قضایی در مناطق است ، افزود: عمده نگاه نظارتی به این معطوف شده که خلاهای قانونی و حقوقی رصد کرده و آسیب شناسی کنیم و به نحو مطلوبی پوشش داده و اگر جایی مشکل قانونی وجود دارد براساس طرح و لایحه ای مطرح کرده و آن را مرتفع کنیم.

وی با اشاره به برنامه 5 ساله دوم نیز تاکید کرد: این برنامه ماهیت فرهنگی دارد و با دیدگاه فرهنگی به تمامی مسایل نگاه می کند و باید شهرداری را به سمت و سویی ببریم که برنامه محور شود و حضور اعضا شورای اسلامی شهر در مناطق و بازدید میدانی آنها بطور قطعی پایش برنامه 5 ساله دوم را محقق می کند.

معاون امور نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تجهیز کارگاه عمرانی طرح اجرایی ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) در میدان فتح ، اظهار داشت: تجهیز این کارگاه با نظم و ترتیب خاصی صورت گرفته و اجرای این طرح می تواند خیلی از مشکلات ترافیکی ، زیست محیطی و بخشهای دیگر در منطقه 9 را حل کند.

جدیدی با بیان اینکه در طرح ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) به موضوع فضای سبز توجه ویژه ای شده است ، گفت: این پروژه می تواند پیشرفت چشمگیری را برای منطقه در حوزه های مختلف شهری حاصل کند و بار سنگینی را از دوش منطقه از هر منظری بر دارد.

وی اضافه کرد: اجرای این پروژه ها جزو اولویتها بوده و حمایت بودجه ای و اعتباری در پیشرفت آن تاثیر گذار خواهد بود تا مردم هر چه زودتر از خدمات این پروژه ها بهره مند شوند و با حمیت ملی و وفاق ملی می توانیم در این راستا گامهای مهمی برداریم.

معاون امور نظارت شورای اسلامی شهر تهران همچنین در خصوص پروژه گرمخانه و وجود آن در مناطقی که به عنوان دروازه پایتخت محسوب می شوند نیز گفت: وجود گرمخانه در مناطقی که پایانه ها و ترمینال های برون شهری قرار دارد  ، بسیاری ضروری و با اهمیت است و می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیرگذار باشد و نکته اساسی در اجرای این پروژه این است که زودتر از موقع تعیین شده به بهره برداری می رسد.

جدیدی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از شهردار منطقه و دیگر همکارانش در اجرای پروژه های شهری ، گفت: پیشرفت پروژه ها بسیار مناسب و چشمگیر بوده و نشان دهنده انگیزه و همدلی مدیریت شهری در این منطقه است.