تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


تقدیر صابری از شهردار تهران برای تعیین گروه مشورتی شهر دسترس پذیر
تاريخ خبر: سه شنبه، 24 آذر 1394 ساعت: 12:46

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از برگزاری مراسم حمایت از معلولان شهر تهران که در برج میلاد برگزار شد تقدیر و تشکر کرد و گفت: مراسمی برای جامعه معلولان برگزار شد که باید از برگزار کنندگانش تشکر کنیم.

علی صابری در تذکر پیش از دستور دویست و شانزدهمین جلسه شورای شهر با اشاره به تعهداتی که در بودجه مناسب سازی لحاظ شده تا مناسب سازی معابر شهری ایجاد شود، تصریح کرد: از اعضای شورا و شهرداری می خواهم که تحقق شهر دسترس پذیری را به عنوان پیوست اجتماعی در پروژه لحاظ کنند.

وی بار دیگر از شهردار تهران به دلیل تعیین گروه مشورتی شهر دسترس پذیر تشکر کرد و افزود: کنفرانسی در سطح جهانی از سوی سازمان ملل در شرف برگزاری است با عنوان ایجاد شهر دسترس پذیر در جهان که از کمیته ایمنی می خواهم پیگیر این مجمع جهانی باشد.

صابری خاطر نشان کرد: این کنفرانس جهانی با عنوان هوسینگ یا منزل گزینی معلولان که همان شهر دسترس پذیر گفته می شود برگزار می شود و در دنیا به این مهم تاکید شده است که وجود شهر دسترس پذیر در توسعه پایدار شهرها در دستور کار سازمان ملل قرار گیرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه از اینکه واژگان و مفاهیمی همچون شهر دسترس پذیر به ادبیات حقوقی و شهرسازی شهر تهران وارد شده است نیز ابراز رضایت کرد و گفت: امیدوارم این مباحث مهم به سمت اجرایی شدن نیز پیش برود.