تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


شورا در امور اجرایی شهرداری مشکلی احساس نمی کند
تاريخ خبر: دوشنبه، 23 آذر 1394 ساعت: 14:21

در برخی موارد شهرداری بیش از وظایفش هم عمل کرده است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی تهران با اشاره به سخنان معاون سیاسی، اجتماعی استانداری تهران مبنی بر این که شهرداری تهران پاسخگوی استانداری نیست، گفت: برخلاف آنچه گفته شده به نظر نمی رسد در این امر کوتاهی صورت گرفته باشد.

رحمت الله حافظی با تاکید بر این که مراودات دستگاه ها، قطعا باید در چارچوب قانون و فضاهای تعریف شده توسط قانون گذار صورت گیرد، ادامه داد: ارتباط و مراودات بین شورای شهر، شهرداری، فرمانداری، استانداری و سایر دستگاه های اجرایی الزاما در چهارچوب قانون صورت می گیرد و اگر حوزه ای در این چارچوب تخطی کند، قطعا باید جوابگو باشد.

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی تهران با اشاره به سخنان معاون سیاسی، اجتماعی استانداری تهران مبنی بر این که شهرداری تهران پاسخگوی استانداری نیست، اظهارکرد: در فضای موجود به نظر نمی رسد که در این امر کوتاهی صورت گرفته باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر دوستان مصادیقی از موضوع مطرح شده دارند مستقیما از طریق شهرداری یا شورای شهر پیگیری کنند و صرفا گلایه در رسانه ها، مشکلی را رفع نخواهد کرد.

حافظی با بیان این که تاکنون شورا در انجام امور اجرایی مشکلی را احساس نکرده است، تصریح کرد: در برخی از موارد و مصادیق، شهرداری بیشتر از وظایف خود نیز انجام داده است.

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران با پرداختن به یک حلقه های مفقوده در مدیریت شهری ادامه داد: این حلقه مفقوده در واقع بودجه ادارات کلی است که در یک استان فعالیت می کنند و باید به شورا ارائه شود و در شورا تصویب شود.

وی با تاکید بر این که این موضوع به تصویب رسیده اما اجرایی نشده است، تصریح کرد: ما مدعی هستیم که بودجه ادارات کل موجود در استان باید به شورا ارائه و تصویب شود. بنابراین خواستار تحقق این امر هستیم.