دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی معاونت علمی ریاستجمهوری، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰ هسته پژوهشی در حوزه علوم شناختی در کشور فعال شده و از دیگر برنامههای این ستاد راهاندازی ۱۵ هسته شناختی جدید است که این هستهها در مراکز دانشگاهی سراسر کشور تشکیل خواهند شد.
به گزارش ایسنا، دکتر سید محمد مهدوی در نشست بررسی دستاوردهای هسته پژوهشی اختلال یادگیری با اشاره به اهمیت موضوع بررسی اختلالات یادگیری، از تلاشهای این تیم علمی و تخصصی و دکتر محمود رضا اشرفی، فوق تخصص مغز و اعصاب، تقدیر و بر لزوم حمایت از انجام چنین طرحهای پژوهشی برای تشخیص و توانبخشی اختلالات یادگیری تاکید کرد.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی افزود: تشکیل هستههای پژوهشی در حوزههای علوم و فناوریهای شناختی یکی از اقدامات و فعالیتهای این ستاد به منظور تربیت و تامین نیروی مجرب و متخصص است.
وی تصریح کرد: رویکرد این ستاد بهرهگیری و بهرهمندی از دستاوردهای علوم و فناوریهای شناختی برای ارتقاء و افزایش توانمندی مهارتهای شناختی در سطح جامعه و نیز کمک به امر یادگیری و یاددهی با شیوههای شناختی در نظام آموزشی و توجه به حوزههای سلامت و سرمایه شناختی و آموزش و پرورش شناختی است.
به نقل از روابط عمومی ستاد علوم شناختی معاونت علمی، دکتر مهدوی یادآورشد: توسعه و گسترش فعالیتهای پژوهشی نیازمند همکاریهای مشترک محققان، اساتید و پژوهشگران است و ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی در تحقق این هدف، همواره آماده ارائه حمایتهای لازم است.
وی همچنین خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ هسته پژوهشی در حوزه علوم شناختی در کشور فعال شده و از دیگر برنامههای این ستاد راهاندازی ۱۵ هسته شناختی جدید است که این هستهها در مراکز دانشگاهی سراسر کشور تشکیل خواهند شد.