تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


دولت دست شهردار تهران را در حوزه حمل و نقل عمومی خالی گذاشته است
تاريخ خبر: سه شنبه، 3 آذر 1394 ساعت: 13:32

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولت دست شهردار تهران را در حوزه حمل و نقل عمومی خالی گذاشته است در حالی که ناوگاون اتوبوسرانی تهران به 10 هزار دستگاه اتوبوس احتیاج دارد.

ابوالفضل قناعتی با بیان این که دولت به تصمیم خود در سال 88 در زمینه هدفمند کردن یارانه ها برای حوزه حمل و نقل عمومی عمل نکرده است، افزود: متاسفانه دست دکتر قالیباف در حوزه حمل و نقل عمومی خالی مانده و تصمیمات دولت طی این دو دوره در این حوزه، تنها در حد توصیه بافی مانده است.

وی با تاکید بر این که اگر توسعه ای در حوزه حمل و نقل عمومی در تهران صورت گرفته است، فقط توسط شهرداری تهران بوده است، ادامه داد: توسعه در حوزه حمل و نقل ریلی و غیر ریلی تهران مدیون مدیریت آقای قالبیاف در شهرداری تهران است.

قناعتی با بیان این که ما در تهران 6 هزار 500 دستگاه اتوبوس داریم، تصریح کرد: این تعداد باید تا 10 هزار اتوبوس افزایش یابد.

عضو کمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که متاسفانه 6 سال است که دولت تعهد 82.5 درصد اعتبار را که به منظور خرید اتوبوس اختصاص داده تامین نکرده است، افزود: در حوزه مترو نیز 50 درصد از زیر ساخت های مورد نیاز باید توسط دولت تامین شود که متاسفانه این امر هنوز تحقق پیدا نکرده است.

وی با تاکید بر این که شهرداری در گسترش حمل و نقل قطار شهری بسیار خوب عمل کرده است، ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد شهری که تحت تاثیر رکود بازار مسکن بوده، شهرداری نتوانسته سرمایه کافی برای تامین بودجه در زمینه افزایش اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی را تامین کند.

قناعتی با بیان این که دو، سه سالی است که در تهران بحرانی به نام کمبود اتوبوس وجود دارد، اظهار کرد: توصیه ما به شهروندان استفاده از حمل و نقل عمومی به جای ماشین های شخصیشان است در حالی که با این کمبود توصیه ما در حد حرف باقی می ماند.

عضو کمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد که ما در حال حاضر در تهران باید10هزار اتوبوس داشته باشد و در واقع هر سال هزار اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی باید اضافه شود.