تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


تهیه فرمت جدیدی در شورا برای رصد و رفع مشکلات مناطق
تاريخ خبر: سه شنبه، 3 آذر 1394 ساعت: 09:46

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه گزارشی که از سوی شورایاری ها در صحن علنی مطرح می شود با دوره های قبل متفاوت است، از هیات رئیسه شورا خواست فرمت جدیدی تهیه کند تا مشکلات عمده و اساسی منطقه رصد و اقدامات لازمه اجرا شود.

مرتضی طلایی با تاکید بر اینکه شورا باید در جریان مشکلات مناطق مختلف قرار بگیرد تا به جمع بندی اثرگذاری دست یابد، تصریح کرد: هیات ریسه شورا باید برای گزارش ها مکانیزمی طراحی کند تا دستورات و مصوبات در فرآیند اقدام قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه لازم است مصوبات شورایاری ها به کمیسیون ها یا شهرداری ابلاغ شود، افزود: بهترین روش برای رفع مشکلات طراحی یک سیکل اقدام برای گزارش هایی است که تهیه می شود.

طلایی با اشاره به بازدید اخیرش از منطقه 18 و اطلاع از مشکلات این منطقه، خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات منطقه 18 مربوط به مباحث منابع است. به طور مثال مشکلات بزرگراه بروجردی یا معادن شن و ماسه و زیرگذر کردن قطار تهران تبریز از عهده منطقه به تنهایی بر نمی آید و نیاز به آن دارد که از مرکزیت در شهرداری مورد توجه قرار گیرد.

نایب رئیس شورای شهر تهران همچنین خواستار تعامل و ارتباط بیشتر و اثرگذارتر شورایاری ها با شهرداری ها شد تا منجر به رشد و بالندگی شورایاری ها در دوره کنونی نسبت به دوره های قبل شود تا در جهت ارائه خدمت بهتر به شهروندان گام های اثرگذارتری برداشته شود.