تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


عمر برخی تاورکرین های شهر تهران بیش از 30 سال است
تاريخ خبر: شنبه، 23 آبان 1394 ساعت: 13:32

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه سازمان استاندارد باید مشخص کند کدام یک از تاورکرین ها(جرثقیل های برجی) ایمنی لازم را دارند و می توانند کار کنند، افزود: بررسی ها نشان می دهد عمر برخی تاورکرین های شهر تهران بیشتر از 30 سال است.

مهدی چمران درباره وضعیت تاورکرین های فعال در شهر تهران اظهار کرد: متاسفانه شواهد نشان می دهد برای آنکه هزینه خرید تاورکرین ارزان باشد، این تجهیزات از کشورهای منطقه خلیج فارس خریداری می شود و به دلیل سن و وضعیت آب و هوایی، اغلب بدنه تجهیزات زنگ زدند و از بین رفته اند.

چمران با تاکید بر اینکه تاورکرین ها باید استاندارد باشند، خاطر نشان کرد: سازمان استاندارد موظف است این تجهیزات را استاندارد کند و برای آنها مجوز صادر کند تا سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران بر اساس مجوزهای صادره و میزان توان و کارایی تاورکرین ها از آن استفاده کنند.

وی افزود: در زمینه ورود این تجهیزات به ایران نیز مسئولان گمرک و وزارت صنعت و معدن باید بر اساس استانداردها، مجوز صادر کنند و به همین دلیل شورای شهر به دنبال آن است که در ابتدا آمار تاورکرین های شهر تهران از سوی شهرداری مشخص شود و بعد از آن نسبت به دریافت مجوزها اقدام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در زمینه نظارت، سازمان استاندارد باید ایمنی دستگاه ها را تائید کند و سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران نیز بر اساس این مجوزها اجازه استفاده از هر تجهیزاتی را ندهند تا بدین ترتیب استانداردها ارتقاء پیدا کند.